בעולם

ברקע המלחמה בישראל - ענקית הספנות מזהירה: "אנחנו לא אופטימיים"

ענקית הספנות מארסק התייחסה לעובדה כי תקיפות החות'ים בים האדום ממשיכות ואף מסלימות, והודיעה כי לא תחזור לשוט בקרוב בתעלת סואץ. הדבר מאלץ את כלי השיט להאריך את המסע, כך שעלויות ההובלה צפויות לזנק. עוד נמסר: "לא נתקרב לתעלת סואץ בזמן הקרוב"
מערכת ice |  1
תקיפות החות'ים בים האדום (צילום יוטיוב/ Hindustan Times)
אם חשבתם שתקיפות החות'ים בים האדום פסקו או דעכו – אתם טועים. ע"פ רויטרס, התקיפות ממשיכות לשבש את ענף המסחר העולמי בשל העובדה שהן מתרחשות בסמוך לתעלת סואץ, אחת מהתעלות החשובות ביותר למעבר סוחרות. לפי ענקית הספנות מארסק, פתרון משבר כלל לא נראה בדרך.
"אזור הסכנה הורחב וההתקפות מגיעות רחוק יותר לתוך הים", נמסר מהחברה. עוד היא טענה כי בשל השיבושים הרבים בנתיבי השיט הראשיים, פעילות השינוע בין אירופה, אסיה ואגן הים התיכון הצטמצם ב-20% ברבעון השני. "מצב זה מאלץ את כלי השיט להאריך עוד יותר את המסע, כך שזמן הנסיעה והעלויות להעברת המטען ליד נמצאים בעלייה כבר תקופה". מנכ"ל החברה ויסנט קלרק אמר לאחרונה ל"פייננשל טיימס": "אנחנו לא אופטימיים, מאמינים שלא נתקרב לתעלת סואץ בזמן הקרוב". כמו כן, בחברה דיווחו על ירידה של 13% בהכנסות ל-12.4 מיליארד דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
 באופן די מפתיע, לאחרונה סין הודיעה על שליחת צי ימי לים האדום במטרה להילחם בתקיפות החות'ים. ע"פ ההודעה הרשמית, בצי יש יותר מ-700 קצינים וחיילים, בהם עשרות אנשי כוחות מיוחדים, ושני מסוקים. קארין וויטי, מייסדת ומנכ"לית מכון המחקר והמדיניות מקבוצת SIGNAL אמרה: "קשה לדמיין את בייג'ין לוקחת את הסיכון בשליחת הכוחות, אם כי לסין יש כאן סיכון מינימלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצרים שותקת?
    רק שואל 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעלת סואץ מקור הכנסה מאוד משמעותי עבורה. אבל לחוחים לא אכפת.
    סגור