בעולם

הקהילה הודיעה על תמיכה בעזה - וחברות במשק הסירו חסות ממצעד הגאווה

"קופנהגן פרייד" דרשה מהחברות בדנמרק לבחור צד בין ישראל לפלסטינים, אלא שתאגידי הענק סירבו לעשות כן. התוצאה: הסרת המימון מאירועי הגאווה השנתיים, ששווה ל-8.5 מיליון קרונות דניות. המנהיג הפוליטי של הקהילה התפטר, והם מסרו בתגובה: "מתנצלים, כנראה שהמסרים שלנו לא היו ברורים"
מערכת ice | 
דנמרק (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
הקהילה הגאה של קופנהגן ("קופנהגן פרייד") כמרקחה. חברות ענק דניות כגון מארסק, תעשיות דאנסק, גוגל, נובו נורדיסק ואחרות החליטו להסיר את חסותן מהקהילה וממצעד הגאווה. זאת, על רקע דרישה של נציגי הקהילה מהחברות לבחור צד בין ישראל לפלסטינים. כתוצאה מההחלטה של החברות התפטר מתפקידו לארס הנדריקסון, המנהיג הפוליטי של הקהילה. 
בחודש פברואר האחרון קהילת "קופנהגן פרייד" הוציאה הודעה לפיה הארגון מביע סולידריות והזדהות עם הסבל הפלסטיני, וכן מודאג ביותר מהקשרים של הספונסרים שלו עם חברות בישראל, ובמיוחד עם חברות שפועלות בשטחים הכבושים. חלק מהחברות הדניות שמימנו את הקהילה התייחסו להודעה כאולטימטום - לפיו החברות חייבות לבחור צד במלחמה בין ישראל והפלסטינים.
 
בהמשך הודיעו החברות שהן מפסיקות את חסותן לקהילה ולמצעד הגאווה השנתי, מכה פיננסית עצומה למארגני המצעד. בשנה שעברה התקציב למצעד עמד על 7.6 מיליון קרונות דניות (כ-4 מיליון שקל), כאשר חצי מהסכום הגיע מחברות החסות שכעת הסירו את חסותן מהאירוע. התקציב המוערך למצעד השנה הוא 8.5 מיליון קרונות דניות.
עם זאת, כיוון שלא כל ההסכמים נחתמו לפני המחלוקת בין הצדדים, לא בטוח שמארגני המצעד יוכלו לעמוד במימון. מ"קופנהגן פרייד" נמסר בתגובה: "אנחנו מתנצלים, כנראה שהמסרים שלנו לא היו ברורים. אין לנו כוונה להכריח אף אחד לבחור צד במלחמה, והמטרה היחידה שלנו היא לשפר את איכות החיים של קהילת הלהט"בים בדנמרק". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה