בעולם

ביידן מסתכל מהצד: נשיא סין ייפגש עם פוטין ברוסיה

בזמן שארה"ב מסתבכת עם סין בעניין הטיקטוק, וכבר מזמן לא מדברת עם מוסקבה, שתי המעצמות האנטי-דמוקרטיות מהדקות את קשריהן 
מערכת ice | 
ג'ו ביידן, שי ג'ינפינג (צילום פייסבוק/ג'ו ביידן, pixabay)
מנהיג סין שי ג'ינפינג ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקור ממלכתי בין ה-20 ל-22 במרץ, לפי משרד החוץ הסיני. ביקורו של שי יהיה הפעם הראשונה שמנהיג סין יבקר ברוסיה מאז פתחה מוסקבה במלחמתה באוקראינה בפברואר 2022.
שי ופוטין ידונו ב"העמקת שיתוף הפעולה הרוסי-סיני" בין מדינותיהם, אמר הקרמלין בהצהרה ביום שישי. "במהלך השיחות יידונו נושאים אקטואליים של המשך פיתוח יחסי שותפות מקיפים ושיתוף פעולה אסטרטגי בין רוסיה וסין", נכתב בהודעה.
"ייחתמו מספר מסמכים דו-צדדיים חשובים", הוסיפו בקרמלין.
ביקורו של שי מגיע גם כאשר היחסים האמריקאים ממשיכים להחמיר עם רוסיה וסין כאחד. הנשיא ג'ו ביידן לא עודד כל התייחסות לתוכנית השלום של סין לגבי אוקראינה, ואמר ב-26 בפברואר שהיא מוטה לטובת רוסיה.
 
"הרעיון שסין תנהל משא ומתן על תוצאות המלחמה, זו מלחמה לא צודקת לחלוטין עבור אוקראינה, פשוט לא רציונלי", אמר. ממשל ביידן גם הזהיר כי הוא מאמין כי בייג'ינג עשויה לשקול מתן סיוע לרוסיה, אם כי הוא לא הציג בפומבי שום ראיה לביסוס טענה זו.
סין הכחישה שוב ושוב את ההאשמות האמריקניות, כינתה אותן "דיסאינפורמציה" ובמקום זאת האשימה את וושינגטון בהסלמה של המלחמה על ידי שליחת נשק ותחמושת לאוקראינה.
שתי המעצמות חיזקו את קשרי הסחר בעקבות המלחמה, וסין סיפקה לרוסיה תמיכה דיפלומטית מרכזית. גורמים רשמיים צופים כי הסחר בין שתי המדינות יגיע ליותר מ-200 מיליארד דולר ב-2023 לאחר שהגיע לשיא של 190 מיליארד דולר ב-2022.
שי, עם זאת, הזהיר את פוטין משימוש בנשק גרעיני בנובמבר האחרון, לאחר שארה"ב אמרה שרוסיה עשויה להשתמש בנשק גרעיני טקטי באוקראינה במטרה לקזז את ההפסדים בשדה הקרב.
סין היא כעת אחד משווקי הייצוא העיקריים של נפט רוסי, מה שסייע לשמור על הכלכלה הרוסית על פני המים על רקע הסנקציות הכבדות מהמערב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה