בעולם

ביידן הכריז רשמית: ארוץ לקדנציה שנייה ב-2024

סגנית הנשיא קמאלה האריס הכריזה כי תרוץ שוב כסגנו של הנשיא בן ה-80
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ Guardian News)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן השיק רשמית את מסע הבחירות שלו לכהונה שנייה ביום שלישי, וביקש מהאמריקאים לתת לו עוד ארבע שנים לסיים את מה שהוא התחיל.
 
הנשיא בן ה-80 בחר להשיק את הקמפיין שלו ביום השנה הרביעי לחזרתו לפוליטיקה ב-2019, כשהכריז על כוונתו לבקש את המועמדות לנשיאות בפעם השלישית. אז, כמו עכשיו, ביידן הסתמך על סרטון כדי להכריז רשמית על מועמדותו לפני שהוא יוצא למסלול הקמפיין.
סגנית הנשיא קמאלה האריס הכריזה כי תרוץ שוב כסגנו של ביידן. 
 
ארצות הברית השתנתה פלאים מאז הקמפיין שלו לפני ארבע שנים. המדינה עדיין מתמודדת עם צלקות של מגפת הקורונה שגבתה יותר מ-1.1 מיליון חיים ועם האינפלציה שנחלשה משיאים היסטוריים אך נותרה כואבת לצרכנים. האמריקנים נותרו מפולגים מאוד, מבולבלים מאובדן זכויות הפלות פדרליות, ירי המוני כמעט שבועי ואסונות אקלים מחמירים.
בין הישגיו כנשיא: קמפיין חיסונים המוני; הישגי מדיניות מגדירים מורשת בנושאי אקלים ובריאות; ומינויה של השופט קטנג'י בראון ג'קסון, האישה השחורה הראשונה שכיהנה בבית המשפט העליון בארה"ב.
ביידן והגברת הראשונה, ג'יל ביידן, הודיעו על כוונתו לחפש כהונה שנייה במשך חודשים. אבל הצוות שלו חש בדחיפות מועטה להצטרף למירוץ לאחר שביצועים טובים מהצפוי של מפלגתו בבחירות אמצע הקדנציה בנובמבר, הפחיתו את הדיבורים על אתגר ראשוני. הדמוקרטים מנעו הפסדים גדולים בבית הנבחרים והצליחו להרחיב את הרוב הדחוק שלהם בסנאט, מה שאפשר לבידן להמשיך לדחוף דרך שופטים ופקידי ממשל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קדימה ביידן, לנשיאות בית האבות
    מ. ל. ש. 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קדימה ביידן, לנשיאות בית האבות הקרוב למקום מגוריו. כל הכבוד!
    סגור