בעולם

רוסיה הטילה וטו על גינוי חמאס במועצת הביטחון של האו"ם

אמש, במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא המלחמה בעזה, הטילו רוסיה וסין וטו על גינוי חמאס ותמיכה בזכותה של ישראל על הגנה עצמית. בנוסף דחתה את מועצת הביטחון ברוב ברור הצעה רוסית להפסקת אש הומניטרית ברצועה
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)

שני דיונים חשובים בנושא המלחמה בעזה, נערכו אמש במועצת הביטחון של האו"ם. ארצות הברית העלתה הצעת גינוי לחמאס שהיה לכך רוב, אבל רוסיה וסין הטילו וטו על גינוי לחמאס בעקבות הפיגועים הרצחניים על הגבול שגבו את חייהם של יותר מ-1,400 ישראלים ובעצם הפילו את הצעת הגינוי לארגון הטרור ותמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. בנוסף לרוסיה וסין גם איחוד האמירויות הצביעה נגד לעומת 10 מדינות{ביניהם צרפת, ארה"ב, בריטניה, שוויץ, מלטה, גאבון, אקוודור, יפן ואלבניה} שהצביעו בעד ההחלטה.

בנוסף הצעה של רוסיה להפסקת אש הומניטרית במהלך הלחימה נדחתה גם כן ברוב, של 4 בעד, 2 נגד{ארה"ב ובריטניה} ו-9 נמנעו. כזכור לפני יומיים במהלך דיון באו"ם על המלחמה טען המזכ"ל אנטוניו גוטיירש כי מתקפת חמאס לא הגיעה "בתוך חלל ריק" וכי הפלסטינים מצויים תחת כיבוש חונק מזה 75 שנים. ההצהרה זכתה לגינוי נרחב של ישראל.
 



בתגובה לכך טען שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן כי המזכ"ל צריך להתפטר, ואילו שר החוץ אלי כהן, הציג הקלטה בה נשמע מחבל חמאס מתגאה בפני בני משפחתו כי הוא רצח עשרה יהודים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה