בארץ

חרבות ברזל, היום ה-20: צה"ל חיסל בכירים בחמאס, נפילה במרכז

רוסיה וסין הטילו וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בניסוח ארה"ב על ישראל ועזה שגינתה את חמאס. מפקד המערך הרקטי של חמאס בצפון חאן יונס חוסל. פגיעה בבניין בפ"ת, מטחי ירי כבדים על גוש דן, השפלה והשרון. טיל נפל בסמוך לכביש ליד רמלה. צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מוצב בגבול לבנון. בנוסף, צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה ממוקדת את צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, עטייה מוחמד, אבשלום ששוני, יוטיוב/ IsraeliPM)
היום (חמישי) החל יומה ה-20 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים. ‏שיחת נוספת בין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן: הנשיא האמריקני ציין את החשיבות בהתמקדות במה שבא לאחר המשבר, כדי לכלול נתיב לשלום קבע בין הישראלים לפלסטינים. ביידן הדגיש כי חמאס אינו מייצג את הפלסטינים או את שאיפותיהם הלגיטימיות.
על פי דיווח בגל"צ, צה״ל ביצע הלילה פשיטה קרקעית חריגה ונרחבת של כוחות חי״ר ושריון בתוך שטח הרצועה.  הפשיטה הייתה בהיקף נרחב ובעומק גדול יותר בתוך עזה. מטרתה של הפשיטה - לתקוף מטרות חמאס מתוך הרצועה, ולחזק את ההגנה. במערכת הביטחון אומרים כי מדובר בפעולה נרחבת יותר מהפשיטות שבוצעו עד כה בשבועיים האחרונים בשטח הרצועה.
 
כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת  עזה, כחלק מהכנת המרחב לשלבי הלחימה הבאים. במסגרת הפעילות הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון המרחב. הכוחות יצאו מהמרחב בסיום המשימה.
מועצת הביטחון של האו״ם לא הצליחה פעם נוספת להגיע להחלטה מוסכמת אודות המלחמה בעזה. סין ורוסיה הטילו וטו לפני דקות אחדות על ההצעה שהעלתה ארה״ב, אשר כללה גינוי לחמאס על פשעיו. מנגד, ארה״ב צפויה להטיל וטו על הנוסח הרוסי, שנמנע מגינוי חמאס וקורא להפסקת האש. 
‏לטענת חמאס, התקיפה הלילה בעיר עזה התמקדה בבתים של משפחות אבו חסירה ועבד אל-לטיף ויש הרוגים ופצועים במקום. עוד נטען שהתקיפה גרמה לשריפה במפעל משקאות, פנצ'ריה ובכמה מחסנים וחנויות ליד המקום. 
ראש ממשלת קטר התייחס להתבטאותו של שר החוץ כהן באו"ם, שלפיה קטר מממנת את חמאס - ואמר: "ההצהרות הפרובוקטיביות הללו מערערות את המאמצים המתמשכים לשחרור החטופים ומסכנות חיים, וניתן להבין אותן רק בהקשר של סחיטה פוליטית ותעמולה. מצפה שכל הצדדים יכבדו את המאמצים של קטר ושותפיה ויסייעו להצלחתם".
דובר צה"ל: תשתיות טרור, פירי מנהרות לחימה ומשגרים בסביבה אזרחית; צה"ל תקף מעל ל-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה
ביממה האחרונה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מעל ל-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.
בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות המוצבים בסביבה אזרחית אשר בוצע באמצעותם ירי לעבר ישראל במהלך הלחימה.
בנוסף, לוחמי זרוע הים תקפו עמדת שיגור של טילי קרקע אוויר של מערך האווירי של ארגון הטרור חמאס באזור חאן יונס, העמדה מוקמה בסמוך למסגד ולגן ילדים.
חמאס ממשיך להציב את תושבי רצועת עזה כמגן אנושי ומונע מעבר לדרום הרצועה
בימים האחרונים פנו חיילי וקציני יחידה 504 באגף המודיעין  בקריאה לעשרות תושבים ברצועת עזה להתפנות דרומה למען ביטחונם. ארגון הטרור חמאס ממשיך להציב את תושבי רצועת עזה כמגן אנושי ומונע מהם להתפנות דרומה, כפי שראינו גם בעבר על ידי הצבת מחסומים שהציב ארגון הטרור. 
10:30: לאחר לילה שקט חודשו השיגורים לעבר יישובי העוטף, אזעקה נשמה בכיסופים, שדרות, איבים וגבים.
11:54: אזעקה נשמעה בקיבוץ נירים.
13:18: אזעקה נשמעה בכיסופים, לא דווח על נזק או נפגעים.
13:31: מטח ירי כבד לכל אזור השפלה, גוש דן, לכיש והשרון. התרעות הופעלו בראשון לציון, נס ציונה, באר יעקב, פלמחים ויישובי הסביבה. אזעקות בתל אביב, בת ים, חולון, אור יהודה, סביון, פתח תקווה, קריית אונו, הוד השרון, רמת גן וערים נוספות. חמאס נוטלים אחריות לירי לגוש דן והשפלה.
דוברות מד"א עדכנה כי בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות, בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך. בעקבות פגיעה בבניין בפ"ת, לוחמי האש פועלים במקום ומבצעים פעולות סריקות לאיתור לכודים או נפגעים בדירות וברכבים בסמוך. בשלב זה יש שריפה בדירה. חלקי יירוט נפלו בבית העלמין בחולון.
14:00: שר המשפטים יריב לוין ושר הפנים משה ארבל קיימו היום ישיבה עם גורמי המקצוע בסוגיית שלילת אזרחות ותושבות ממי שעוסק בטרור, תומך בטרור, מסית לטרור, או מזדהה עם מעשה טרור. נוכח מצב המלחמה, סוכם לקדם באופן מיידי חקיקה אשר תראה בביצוע פעולות כאלה בשעת מלחמה, משום נסיבה מחמירה לצורך שלילת האזרחות או התושבות.
15:00: כלי טיס של צה"ל סיכל מוקדם יותר היום בעזה את מפקד המערך הרקטי של חמאס בצפון חאן יונס. בצה"ל מאשרים: מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן חיסלו את מפקד מערך הירי הרקטי של צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, חסן אלעבדאדלה.
16:00: מטחי ירי כבדים על אשקלון ואשדוד. התרעות הופעלו במערב הנגב וביישובי עוטף עזה. 
17:00: משרד החוץ הרוסי: "בכירים מחמאס ומאיראן נמצאים כעת במוסקבה להתייעצויות עם ההנהגה". 
18:05: בפעם השנייה תוך שעות ספורות, כמה מטחי ירי נורו לעבר מרכז הארץ. אזעקות הופעלו בתל אביב ויפו, בת-ים, גבעתיים, הרצליה, חולון, רמת גן, רמת השרון, אור יהודה, סביון, כפר חב"ד ויישובים נוספים. בשלב זה לא דווח על נפגעים. הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לשיגורים. 
19:00 דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי: כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל.
19:45: צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיסלו בתקיפה ממוקדת את צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס. צה״ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב״כ ואמ"ן, חיסלו את מפקד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג׳ד׳בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף באמצעות מטוסי קרב.
שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל. גדוד דרג' תפאח הינו גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של ארגון הטרור חמאס.  מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.
20:00: מד"א הודיעו כי החל מהלילה ועד השעה 20:00 צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי ל-16 נפגעים, בהם: 12 פצועים במצב קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-4 נפגעי חרדה כתוצאה מירי רקטות לישראל.
20:30: גורמים ביטחוניים מאשרים: ישראל תבחן הכנסת דלקים לרצועת עזה במסגרת עסקה להחזרת חטופים. הגורמים מסרו לגלי צה״ל כי ישראל תסכים לאפשר זאת רק  אם תהיה מונחת על הפרק עסקה משמעותית שתכלול החזרת מספר רב של חטופים.
21:00: דובר צה"ל מסר הצהרה לתקשורת בה טען:  בשלב  זה לא יכנס דלק לרצועה. עוד סיפר כי כוחות צה״ל ימשיכו בפשיטות ברצועה גם הלילה -  וזה יימשך ביתר שאת בימים הקרובים.
21:45: קבינט המלחמה מתכנס כעת  בקריה בת״א.
22:02: מטח כבד מאוד לערי המרכז והשפה. אזעקות נשמעו באזור תעשייה חבל מודיעין, בית נחמיה, בית עריף, ברקת, כפר טרומן, שהם, רחובות, ישרש, מצליח, רמלה, סתריה, : אור יהודה, אזור, חולון, ראשון לציון - מזרח, בית דגן, חמד,  משמר השבעה, גנות,  תל אביב - מזרח, בני  ברק, גבעתיים, רמת גן - מערב, גבעת שמואל, פתח תקווה, קריית אונו, רמת גן - מזרח, מיקום: אזור תעשייה נשר - רמלה,  אחיסמך, בן שמן, גינתון, לוד, ניר צבי, מיקום: ראשון לציון - מערב, תל אביב - דרום העיר ויפו, מקווה ישראל.
22:05: מספר רקטות נורו במטח כבד למרכז, ככל הנראה 4 יירוטים של כיפת ברזל ורקטה אחת שנופלת על כביש סמוך לראשון לציון. לא ידוע על נפגעים. בנוסף, עמוד חשמל עלה באש ליד היישוב מצליח שבסמוך לרמלה, עד כה לא ידוע על נפילה שהייתה באזור וככל הנראה מדובר ברסיסים. מד"א מסרו כי מהאירוע הזה טופלו שני נפגעי חרדה.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה