בעולם

חסן נסראללה משגר איומים על ישראל: "נתראה כשעזה תנצח"

‏נסראללה מאיים: "ישראל חלשה וזקוקה לארה"ב, האפשרות שהמערכה בחזית הלבנונית תידרדר למלחמה כוללת, היא ריאלית. על האויב להבין זאת", יחד עם זאת הצהיר: "ההחלטה על ה-7.10 הייתה של חמאס בלבד"
מערכת ice |  4
חסן נסראללה (צילום צילום מסך טוויטר)
בשעה 15:10, אחרי ימים של בניית מתח ואחרי כל ההקדמות: חסן נסראללה, מזכ"ל החיזבאללה, נאם לעיני קהל משולהב בביירות שראה את הנאום שארך כמעט וחצי ולמען האמת לא ענה על הציפיות וההערכות הראשוניות.
"אין מערכה חשובה יותר מהמערכה נגד הציונים. אין חשובה ממנה מבחינה דתית, מוסרית ואנושית", הוא טען בפתיחה. "אני רוצה להגיד למשפחות השהידים שלנו, הבנים שלכם הלכו במערכה לגיטימית בכל פרמטר. אנו מברכים את עם עזה. היום אני אתמקד בלב העניין, כדי להבין מה קרה, מה יקרה ולאן הולכים".
 
עוד המשיך וטען: "ברכות לעיראק ולתימן שנכנסו ללב המערכה הזו. לא היה מנוס מאירוע כביר שיטלטל את אמות הסיפין של ישראל ותומכיה בעולם, ותציב את הסוגיה הפלסטינית בראש סדר העדיפויות העולמי. קראתי בתקשורת הישראלית שהישראלים כבר מאמינים יותר ויותר לאמירה שלי, שישראל רפה יותר מקורי העכביש.  מה שקרה ב 7 אוקטובר היתה החלטה פלסטינית 100%, לא מלחמה אזורית.
עוד הוסיף הצהרה מעט מפוחדת: "ההחלטה לבצע את המתקפה הייתה פלסטינית לחלוטין והמנהיגים הפלסטינים הסתירו אותה מכולם. הסודיות המוחלטת היא זו שאפשרה את ההצלחה באמצעות ההפתעה. ראינו שהמערכה גרמה לרעידת אדמה ביטחונית, צבאית ומדינית לישות הציונית - יש לכך תוצאות קיומיות שישפיעו על העתיד שלה וגם על ההווה. המערכה חשפה את את השבריריות והחולשה של ישראל ומוטטה את קורי העכביש. גם ההנהגה האמריקנית אוחזת עכשיו בישות שהתערערה כדי לעזור לה לעמוד על הרגליים. האמריקנים הגיעו לעזור לישות, ישראל ביקשה מהיום הראשון תחמושת, 10 מיליארד דולר וזו רק ההתחלה. האם זו מדינה חזקה? מדינה שנזקקת לתמיכה כזו מצד ארה"ב?"
עוד המשיך: "ארה"ב נושאת באחריות המלאה למה שקורה בעזה, ישראל היא רק הכלי שמבצע. ארה"ב מונעת הפסקת אש ואת הפסקת התקיפות. כפי שאמר ח'ומייני - אמריקה היא השטן הגדול. ההתנגדות האסלאמית בעיראק החליטה לתקוף את בסיסי הצבא האמריקני בעיראק ובסוריה. מתוך הבנה שארה"ב מובילה את המלחמה בעזה - וצריכה לשלם את המחיר על הפשעים הנוראיים. יש מי שאומר שאם עזה תנצח, אז גם איראן תנצח - זה עיוות. אם עזה תנצח - העם הפלסטיני ינצח ועמי האזור. הניצחון של עזה הוא בראש ובראשונה - אינטרס של לבנון".
עוד טען בהמשך: "מה שקורה בעזה - מערכה שלא דומה לקודמותיה. זו מערכה היסטורית שאחריה הדברים לא ייראו אותו הדבר. זה מחייב את הציבור כולו לקבל אחריות". נסראללה הגדיר שתי מטרות עיקריות: "עצירת המתקפה ברצועת עזה ולהביא לניצחון של עזה, של ההתנגדות הפלסטינית ושל חמאס בעיקר. אנחנו נכנסו למערכה כבר ב-8 באוקטובר. ביום שבת היינו כמו שאר העולם, אבל ביום השני החלה המערכה והיא התרחבה לכל הגבול. אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות בכל יום".
נסראללה פנה למדינות ערב שיש להן יחסים עם ישראל: "הפסיקו לשלוח אליה נפט ומזון, עצרו את היחסים איתה". עוד הוא טען: "22 מדינות וארגונים ערביים לא מסוגלים להכניס עזרה לעזה? צריך להפוך את מעבר רפיח למוקד שממנו מדברים אל העולם. מה שקורה בחזית שלנו בלבנון חשוב ומשפיע. בעבור מי שהיה סבור כי חיזבאללה ייכנס למלחמה כוללת, מה שקורה בגבול נראה צנוע. אבל אנחנו לא מסתפקים בכך בשום מצב. ציין את פינוי התושבים חסר התקדים מהצפון ואת המתקפות היום יומיות על מוצבי צה"ל לאורך הגבול. מדובר במערכה שונה מכל המערכות שחיזבאללה לקח בהן חלק". ציין כי עד כה יש לחיזבאללה 57 הרוגים בלחימה, כולל שניים מפלוגות ההתנגדות הלבנונית".
‏נסראללה עוד אמר: "הקרבות שמתחוללות על בסיס יום יומי בגבול לבנון ואתמול התגברו, גרמו לישראל לתגבר כוחות בצפון. החזית הלבנונית הובילה להפחתת את הכוחות הישראליים שתוקפים בעזה והסיטו אותם לכאן: "נכון אנחנו מציבים את עצמנו בסכנה. בלבנון אומרים שאנחנו לוקחים סיכון וזה נכון. אבל זה מצדיק את זה. על החשש שזה יסלים לעוד חזית או למלחמה כוללת - זו אופציה מציאותית ויכולה לקרות. לא נגביל עצמנו בפעולה רק בגבול. על האויב לחשוב פעמיים בהקשר של לבנון"
נסראללה צועק במהלך הנאום במסר לנתניהו: "אם תעשה כל פעולה מקדימה או מכת מנע בלבנון - אתה תעשה את המעשה המטופש בהיותר בהיסטוריה שלך. הגברת המלחמה מצידנו תלויה בנתיב התקדמות המלחמה בעזה. אני אומר בצורה הברורה ביותר: כל האופציות בחזית של לבנון פתוחות. הכל פתוח ואנחנו נקבל החלטה בכל רגע. עלינו כולנו להיות ערוכים לכל האופזרויות. קיבלנו מסרים שאם נתקוף, אז ארה"ב תתקוף אותנו ואת איראן. זה לא יעזור לכם. האיום נגדנו וכוחות ההתנגדות - לא מזיז לנו. הדרך לצמצום המלחמה היא הפסקת התוקפנות בעזה. נתראה בקרוב כשעזה תנצח".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    האיש עם השמלה מקבל יותר מידיי זמן מסך!!!
    מיק 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צנזרו - חאלס!!!
    סגור
  • 3.
    מלכודות לחיילים שלנו
    שפוי 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה לא להיות שאננים לנבלות הללו יש כל מיני רעיונות למלכוד שאדם רגיל לא מסוגל לעלות עליהם ינסו אולי להשתמש בחטופים שניכנס למנהרות או במשהו אחר כדי למשוך כמות גדולה של חיילים למלכוד יש לבדוק כל פיתיון שלהם הם מפלצות כל בדיקה צריכה להיעשות במחשבה תחילה בבקשה
    סגור
  • 2.
    אתה הבא בתור
    צדק 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחרי שנמחוק את עזה נמחוק את בירות
    סגור
  • 1.
    העכבר מלבנון יגמור כמו עזה באבק (ל"ת)
    דן 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור