בעולם

סוכנות הידיעות רויטרס: "מכחישים מכל וכל שהיה לנו ידע מוקדם על התקיפה"

אחרי התחקיר וההאשמות, סוכנות הידיעות 'רויטרס' מכחישה על ידיעת אירוע הטבח ב-7 באוקטובר ואומרת: "מכחישים מכל וכל שהיה לנו ידע מוקדם, או שהפעלנו עיתונאים בתוך חמאס - רויטרס רכשה תצלומים משני צלמים עצמאיים מעזה שאיתה לא ניהלה מערכת יחסים קודמת"
מערכת ice | 
מתקפת פתע על ישראל ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90)
לאחר שחשף אתר 'דיווחי אמת', תחקיר מעמיק בו ניתן להבחין בצלמים של כלי תקשורת מובילים נעים עם כוחות הנוח'בה לכיוון יישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר, פרסמה סוכנות הידיעות 'רויטרס' הכחשה כי היא אינה ידעה על הטבח שאירע בשבת השחורה: "סוכנות הידיעות מכחישה מכל וכל שהיה לה ידע מוקדם על התקיפה או שהפעלנו עיתונאים בתוך חמאס ב-7 באוקטובר. רויטרס רכשה תצלומים משני צלמים עצמאיים מעזה ששהו בגבול בבוקר 7 באוקטובר, שאיתם היא לא ניהלה מערכת יחסים קודמת".
עוד הוסיפה סוכנות הידיעות 'רויטרס' כי "לא מצאנו ראיות התומכות בטענת התיאום עם חמאס מצד שני העיתונאים העצמאיים שאת תמונותיהם פרסמנו. רויטרס לא פרסמה תמונות של חסן אסלאיה (צלם שתיעד את פרעות חמאס - מי"ה) ואין לה מערכת יחסים איתו".
 
מלבד האשמות נגד סוכנות 'רויטרס', אותו תחקיר חשף כי חלק מהצלמים היו מועסקים על ידי 'הניו יורק טיימס' וחברת 'AP'. לצד הכחשת הסוכנות 'רויטרס', הצטרפו ה"ניו יורק טיימס" וחברת AP ובתגובה להאשמות נגדן הכחישו בתוקף את הטענות.
כזכור, לפני שלושה ימים (רביעי), חשף אתר "דיווחי אמת" (Honestreporting) תחקיר מדאיג שמראה כיצד צלמים של כלי תקשורת מובילים בעולם נעו עם כוחות הנוח'בה מתחילת מתקפת הפתע על עוטף עזה. הצלמים תיעדו חטיפה של אזרחים וחיילים, לינץ' בגופה של חיילי צה"ל והשתלטות על טנק. אותו תחקיר חשף כי הצלמים שנכחו באותו טבח מזעזע היו מועסקים על ידי כלי תקשורת מובילים בעולם ביניהם הניו יורק טיימס, אי.פי, סי.אן.אן ורויטרס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה