נדל"ן ותשתיות

אולימפיאדת פריז 2024: השפעת משבר האקלים על התחרות הגדולה בעולם

בעקבות גלי החום שנרשמו בצרפת בשנים האחרונות, הרשויות המקומיות האמונות על ארגון התחרות פנו לתוכנת הסימולציה של "דאסו סיסטמס". המטרה: ביצוע אופטימיזציה של התנאים בתוך מבני המגורים של האתלטים. סגן נשיא החברה: "דוגמה נוספת לעומק ולרוחב היריעה של הטכנולוגיות שלנו"

מערכת ice |  1
ספורטאים אולימפיים (צילום פייסבוק/ Tokyo Olympic 2021)
חברת התוכנה דאסו סיסטמס והרשות הצרפתית למשחקים אולימפיים (Olympic Delivery Authority) שהיא הגוף הציבורי הצרפתי האחראי לטווח הארוך על תשתיות ומתקנים, הודיעו היום (חמישי) על שיתוף פעולה במטרה להבטיח תנאי נוחות אופטימליים במבני המגורים של אולימפיאדת פריז 2024, שישמשו אלפי ספורטאים.
בעקבות שינויי האקלים באירופה ובצרפת בפרט, נעשה שימוש בתוכנת הסימולציה של דאסו סיסטמס כדי לנתח את התנאים במבני המגורים של הספורטאים ולספק לרשות הצרפתית הנחיות כיצד לשפר את תנאי המחיה במבנים במקרה של גל חום ב-2024. המבנים תוכננו בבניה בת-קיימא, בנייתם נמשכת בימים אלה וצפויה להסתיים עד 31 בדצמבר 2023. בבניה ניתנה העדפה לאנרגיות מתחדשות, שטחים ירוקים, קירור גיאותרמי לוויסות הטמפרטורה בתוך המבנים.
 
הרשות הצרפתית ביקשה להבטיח, שהמבנים יתפקדו באופן אופטימלי בטמפרטורות קיצוניות, לזהות ולהטמיע פתרונות אנרגיה ככל שנדרשים כדי לתמוך באתלטים, ולצמצם את ההשפעה על הסביבה. "העדיפות העליונה שלנו היא לתכנן בניה באופן ידידותי לסביבה", אמר אנטואן דו סויש, מנהל אסטרטגיה וחדשנות ברשות. "בנוסף, לספק מבנים שמבטיחים את רווחתם של האנשים השוהים בהם במהלך גלי חום ארוכים. הסימולציה של דאסו סיסטמס הוכיחה שאנחנו יכולים לעמוד בלוח הזמנים ולספק מבנים אלה ב-2024 וגם הרבה אחר כך כאשר המבנים יוסבו לטובת דיירים עתידיים".
בהתבסס על נתונים שסופקו על ידי הרשות ושותפי הבנייה שלה, דאסו סיסטמס השתמשה בתוכנת SIMULIA שלה כדי ליצור מודל תלת מימד של קומה עליונה באחד הבניינים, לדמות פרמטרים כמו בידוד, אוורור, הגנה ומשמש ומערכת אקולוגית לקירור רצפות, ולחשב את הטמפרטורה הצפויה בתוך המבנים לאורך היום.

הדמיה של הסימולציה החדשנית (קרדיט: יח"צ)
הסימולציות סייעו לרשות להבין כיצד כל הפרמטרים יעבדו יחד וכיצד לבצע אופטימיזציה של הנוחות בתוך המבנים כפי שתוכננו, בכל זמן, וללא פתרונות המצריכים פעולות בניה נוספות. "הסימולציות שלנו העניקו לרשות הצרפתית למשחקים האולימפיים תובנות משמעותיות, להבטחת מקסימום נוחות בתוך המבנים גם במקרה שהטמפרטורות בחוץ עולות", אמר ז'אק בלטראן סגן נשיא, ערים ושירותים ציבוריים, דאסו סיסטמס.
"העבודה שלנו עם הרשות הצרפתית למשחקים האולימפיים היא דוגמה נוספת לעומק ולרוחב היריעה של הטכנולוגיה שלנו. אם זה החום בתוך בניין זרימת האוויר בתוך בתי חולים, חללי משרדים ואולמות קונצרטים - אנחנו יכולים לדמות כל תרחיש ולהבין דברים שללא הסימולציה היו נשארים חבויים, ובכך לתרום לאיכות חיים בריאה ובטוחה יותר עבור המשתמשים", בלטראן סיכם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אסור לישראלים לטוס פריז פשוט אסור
    C 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הולכים לטבוח בישראלים בדגש בספורטאים, יותר גרוע ממינכן 72 תיידעו את כולם
    סגור