בעולם

קנצלר גרמניה לשורדי השואה: "טרור חמאס מכוון נגד האנושות"

אולף שולץ דיבר אל שורדי השואה באירוע חנוכה השנתי של ועידת התביעות המונה 23 ארגונים יהודים בינלאומיים גדולים ומנהלת מו"מ עבור שורדי השואה היהודים בעולם: "השנה אנחנו זקוקים לאורות באופן מיוחד, מתקפת הטרור של חמאס השפיעה על כולנו"
מערכת ice | 
אולף שולץ (צילום ועידת התביעות)
קנצלר גרמניה אולף שולץ דיבר אל ניצולי השואה באירוע חנוכה השנתי של ועידת התביעות. מדובר בארגון המונה 23 ארגונים יהודיים בינ"ל גדולים, ומנהלת משא ומתן עבור שורדי השואה היהודים החיים ברחבי העולם, מחלקת כספים ליחידים וארגונים ומבקשת להחזיר רכוש יהודי שנגנב במהלך השואה.
 
אולף שולץ אמר באירוע: "נרות החנוכה דולקים בימים אלה במקומות רבים בעולם. אפילו לא רחוק מהמשרד שלי מול שער ברנדבורג, במרכז ברלין. השנה אנו זקוקים לאור שלהם במיוחד. מתקפת הטרור של חמאס על ישראל השפיעה על כולנו מאוד. רוע תהומי פרץ החוצה באותו יום. המניע של הפושעים ברור: הם רצו לפגוע בישראל, במדינת היהודים. הם רצו לרצוח יהודים. אולם בברוטליות הדוחה ובתיעוב שלו, הטרור מכוון גם נגד האנושות עצמה."
"לכן כולם, באמת כולם, נקראים להתנגד לטרור הזה ולשורשיו, שהם האנטישמיות בכל כוחם. עבור גרמניה זה אומר: אנו עומדים לצד ישראל. אנו עומדים בתקיפות לצד כל היהודים הנמצאים תחת איום, לבנו העם המשפחות שהחברים שלהן וקרובי משפחה נחטפו באכזריות. את חלקם הספקתי לפגוש בת"א, הכאב שלהם אינו מניח לי. במקביל, אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להילחם באנטישמיות כאן בגרמניה. אנו מגינים על הקהילה היהודית בארצנו, שעליה אנו כה אסירי תודה. האנטישמיות היא רעל שמפרק את החברה, ומסכן את הדמוקרטיה שלנו. המאבק באנטישמיות הוא אפוא תמיד גם מאבק למען, חברה טובה ואנושית יותר."
"ולכן זו גם האחריות של כל אחד. המחשבות שלנו בזמן הזה הן גם אתכם, ניצולי השואה. אני מנסה לדמיין עד כמה התמונות מישראל, עד כמה השנאה האנטישמית באינטרנט וברחובות ברחבי העולם ובטח פוגעת במיוחד בכם ישר בלב. המחשבה הזאת מכאיבה לי מאוד. חוויתם אימה וסבל לאין שיעור."
"נלחמתם על חייכם בעוצמה הבלתי נתפסת. נבטיח שפשע השואה, פשעים נגד האנושות שביצעו הגרמנים לעולם לא יישכחו. נשמור על זכר קורבות השואה בחיים. אנחנו מעבירים את הזיכרון לדור הצעיר. רבים מכם עוזרים בכך, ע"י שיתוף סיפורי חייכם איתנו. על כך, תודעתנו העמוקה ביותר ואני מכבד אתכם מעומק לבי. חנוכה שמח."
 
הדברים נאמרו במסגרת האירוע שעורכת ועידת התביעות זו השנה ה-6, את טקס הדלקת הנרות הבינלאומי (IHSN) המשודר בלייב-סטרימינג לניצולי שואה ביותר מ 12 מדינות.
ועידת התביעות היא ארגון ללא מטרות רווח, המבטיחה פיצוי חומרי מהותי לשורדי השואה ברחבי העולם. ועידת התביעות, נוסדה בשנת 1951 על ידי נציגים של 23 ארגונים יהודיים בינ"ל גדולים, ומנהלת משא ומתן עבור שורדי השואה היהודים החיים ברחבי העולם, מחלקת כספים ליחידים וארגונים ומבקשת להחזיר רכוש יהודי שנגנב במהלך השואה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה