בעולם

החות'ים ממשיכים לאיים? זו האזהרה החדשה מהים האדום

האם החות'ים מאיימים שוב? ידיעה חדשה עליה דיווחה חברת האבטחה הימית AMBREY והסוכנות לסחר ימי בבריטניה מגיעה מזירת הים האדום: כלי שיט המזוהה כ-"חיל הים התימני" דורש מכלי שיט אחר לנוע לכיוון תימן
מערכת ice | 
ספינת הטילים של צה"ל בים סוף (צילום דובר צה"ל)
המיליציה האיראנית בתימן, "החות'ים", לא מפסיקים בניסיונם לאיים על נתיבי השייט הבינלאומיים בים האדום ועל ספינות מסע המשויכות למדינת ישראל או השטות לעברה. לאחר שלל תקריות שאירעו בשבועות האחרונים, חברת האבטחה הימית AMBREY והסוכנות לסחר ימי בבריטניה, דיווחו על אירוע חריג נוסף.
הדיווח הגיע מוקדם יותר היום (חמישי), ובו נאמר כי ישנו כלי שיט בים האדום המציג את עצמו כ-"חיל הים התימני" אשר דורש מכלי שייט נוסף לשנות נתיב ולשוט לכיוון תימן. נכון לרגע כתיבת הכתבה, אין פרטים חדשים בנושא זהות הכלים המעורבים, אך סביר להניח כי מדובר בחות'ים.
 
במקביל ללחימה נגד החמאס, מצטברות הידיעות על תקריות מאזור תימן. ארגון הטרור שהשתלט על תימן בשנים האחרונות ומקבל סיוע מאיראן באופן ישיר, מאיים על מדינת ישראל בהיבטים רבים, לא רק ביטחוניים. מובן שאיום הטילים הבליסטיים המסוגלים להגיע עד אילת (ואולי רחוק ממנה) הוא סכנה ממשית, אך עם זאת, הפגיעה בנתיבי השיט והסכנה האורבת לסוחרות המזוהות בדרך זו או אחרת עם ישראל היא סכנה נוספת לכלכלת המדינה, והיא עלולה להוביל פגיעה עצומה בנשק.
לא די בכך שהיקפי הוצאות המדינה הם מהגדולים שהיו בתולדותיה, כעת נראה ארגון הטרור שנהגנו לגחך על עוצמתו מעלה הילוך, והוא אמור להוות דאגה אמתית עבור כל אזרח או מקבל החלטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה