בעולם

מכה לרומן אברמוביץ': המיליארדר הפסיד בערעור מול האיחוד האירופי

בגלל הקשר עם פוטין: איש העסקים הרוסי־ישראלי רומן אברמוביץ', הפסיד בערעור שהגיש על החלטת האיחוד האירופי להקפיא את נכסיו ולאסור עליו לבקר ב-27 מדינות 

מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום ויקיפדיה, freepik)
היום (רביעי), בית הדין הכללי של האיחוד האירופי קבע כי הערעור של רומן אברמוביץ' על הסנקציות שהטיל עליו האיחוד האירופי, נדחה. זאת בטענה כי "האיחוד לא שגה בהערכותיו לגבי  קשריו עם הנשיא פוטין"
נזכיר כי אברמוביץ', ערער על ההחלטה להקפיא את נכסיו ולאסור עליו לבקר ב-27 מדינות האיחוד. בנוסף, בית הדין גם דחה תביעת פיצויים שהגיש המיליארדר. אברמוביץ' הוא אחד האנשים העשירים ביותר ברוסיה. הוא נמצא ברשימת עשירי העולם של המגזין העסקי פורבס לשנת 2022 שם דורג במקום ה-350, עם הון אישי של 6.9 מיליארד דולר.
לאחר שהוטלו עליו אותן סנקציות מדוברות. האיחוד האירופי הוסיף את האוליגרך ל"רשימה השחורה" ובשל כך בשנה שעברה, הוא נאלץ למכור את מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי שהיה בבעלותו מאז שנת 2003, תמורת 4.25 מיליארד ליש"ט. 
בתגובה להטלת הסנקציות, גם 'יד ושם' הודיעה על השעיית השותפות עם האוליגרך לאחר שתרם עשרות מיליוני דולרים לארגון להנצחת השואה, מספר ימים לפני הפלישה הרוסית ותחילת המלחמה.
 
בנוסף לאברמוביץ', שורה של אוליגרכים נוספים הוכנסו בשלישי ל"רשימה השחורה", ביניהם איש העסקים הרוסי  גרמן קאן, בעליו של Alfa Group, אחד מבתי ההשקעות הגדולים ברוסיה. 
תגובת נציגיו של רומן אברמוביץ': "בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי פסק היום נגד הסרת הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על מר אברמוביץ' ב-16 בספטמבר 2022.

למרות שאנו מאוכזבים מהפסיקה של היום, אנו מברכים על כך שבית המשפט לא קיבל כמה טיעונים שהציגה המועצה האירופית ולא כלל אותם כבסיס לשמירה של הסנקציות. זה כולל את הטענה שמר אברמוביץ' הרוויח כלכלית (או בכל דרך אחרת) מממשלת רוסיה - הצעות כאלה הן שקריות, ומועצת האיחוד האירופי לא הצליחה להציג כל ראיה לעניין זה.
כמו כן, חשוב לזכור שהסנקציות שהוטלו על מר אברמוביץ' מעולם לא הוצדקו בגלל קשר ישיר שלו למלחמה, ולא הוצגו טיעונים כאלה על ידי האיחוד האירופי במהלך ההליכים בבית המשפט. פסק הדין קובע כי: ״מטרת הצעדים המגבילים הנדונים אינה להטיל סנקציות על אנשים או גופים מסוימים בשל קשריהם עם המצב באוקראינה או קשריהם עם ממשלת רוסיה" (נקודה 97).
למר אברמוביץ' אין את היכולת להשפיע על קבלת ההחלטות של ממשלה כלשהי, כולל רוסיה, ולא הרוויח בשום אופן מהמלחמה.
החלטת בית המשפט לשמר את הסנקציות נגד מר אברמוביץ' התבססה אך ורק על כך שבית המשפט הגדיר את מר אברמוביץ' כ"איש עסקים רוסי", ושעל פי תקנות האיחוד האירופי הרחבות מאוד, מספיקה הגדרה זו כדי לקיים סנקציות, גם אם אותו אדם הוא בעל מניות פסיבי בעסק שאין לו קשר כלשהי למלחמה. עורך דינו של מר אברמוביץ' ילמד את פסק הדין היום במלואו וייתן המלצות לגבי צעדים עתידים אפשריים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה