בריאות

הקנאביס מקולקל? החברה הישראלית מסתבכת: "חשש לבריאות הציבור"

במסגרת הליכי חדלות הפרעון של פארמוקן, ביקשה העו"ד הנאמנת לאשר מכירת מלאי שנותר באמתחתה, בעסקה שכוללת כ-9,000 יחידות בתמורה ל-434 אלף שקל. אלא שמשרד הבריאות מתנגד לפי שעה לעסקה, לאחר בדיקה שערך. לדבריו, "החברה אינה מחזיקה ברישיון עיסוק" ולכן "התעורר חשש כבד בנוגע לאיכות המלאי"
מערכת ice | 
חברת קנאביס (צילום unsplash, shutterstock)
בצל הליכי חדלות הפירעון של חברת הקנאביס הוותיקה פארמוקן (Pharmocann) בבית המשפט, מעלה משרד הבריאות חשש כי החברה פעלה בתחום הקנאביס הרפואי ללא רישיון, תוך חשש לבריאות הציבור ולביצוע עבירות פליליות לכאורה. משרד הבריאות מציין בתגובתו כי מדובר ב”חששות כבדים לפעולה בניגוד לפקודת הסמים המסוכנים”.
פארמוקן הייתה בשנים האחרונות חברה ציבורית הנסחרת בבורסה והועברה לאחרונה לרשימת השימור, כלומר לרשימת החברות שהמסחר בהן לא פעיל משום שוויין הנמוך, שבמקרה של פארמוקן עומד על כ-3 מיליון שקל בלבד. בעל המניות המוביל בפארמוקן מאז שנת 2022 הוא יריב לרנר. יו"ר החברה הוא עו”ד גיא סיגורה. מנכ”ל החברה מאז מרץ 2023 הוא מאיר שמעון, שהחליף את קודמיו לירן חלפון וגיל חובש.
 
על פי הדיווח במגזין קנאביס, במסגרת ההליכים, ביקשה מבית המשפט העו”ד הנאמנת שמונתה לנהל את הליכי חדלות הפירעון של החברה בדרכה לפשיטת רגל, לאשר את מכירת מלאי הקנאביס הרפואי שנותר בידי החברה, וזאת על מנת שניתן יהיה לסגור את החברה ולהשתמש בכסף לצורך כיסוי התחייבויותיה, הנאמדות בסך של כ-3 מיליון שקל.
פארמוקן ביקשה למכור את הסחורה שנותרה בידיה לחברה אחרת בשם גרין האוס רוקחות בע”מ, בעלת בית מסחר מורשה לקנאביס, בעסקה שכוללת כ-9,000 יחידות של הזנים ג’קס מינט, סאמר דיזל, סקיי מרשל, WCR, סקובידי, דאבל קוש, וכן ארבעה סוגי שמנים מהזנים סקובידי וחרמון, בתמורה לכ-434 אלף שקל. בית המשפט אישר את המכירה באופן מותנה, בכפוף להיעדר התנגדות מצד משרד הבריאות.
 
אולם כעת, משרד הבריאות מתנגד למכירה בשלב זה, לאחר שבבדיקה ראשונית עלו ממצאים מדאיגים לדבריו. מהבדיקה עלה כי פארמוקן בע”מ פעלה בתחום הקנאביס לכאורה מבלי שהחזיקה ברישיונות הנדרשים לפי חוק. משרד הבריאות הבהיר בתגובתו כי "עפ”י רישומי היק”ר, חברת פארמוקן בע”מ אינה מחזיקה ברישיון עיסוק בתחום הקנאביס".
“לאור התנהלות החברה ופעילותה ללא רישיון, התעורר ביק”ר חשש כבד לבריאות הציבור בנוגע לאיכות המלאי,” טוען משרד הבריאות. “לכן בטרם תינתן עמדה משלימה מבקש היק”ר לערוך בדיקות של איכות החומר המצוי במלאי החברה. במסגרת זאת היק”ר נדרש לקבל מהחברה רשימת אצוות של כל המלאי תוך פירוט משקלה של כל אצווה, וכן קבלת בדיקות דגימה מייצגות עדכניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה