בריאות

עצוב: המסעדן ואיש חיי הלילה המוכר נפטר בגיל 53

בעלי פאב הדאנק בחיפה, שנחשב לאחד מאנשי הלילה המוכרים באיזור הצפון אלכס אדלשטיין, נפטר מדום לב
מערכת ice |  2
בר (אילוסטרציה) (צילום freepik)
אלכס אדלשטיין, בן ה-53, המסעדן ואיש חיי הלילה בעלי פאב הדאנק בעיר, הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון לאחר שלקה בדום לב במהלך השינה כך על פי 'חיפו'. בשנים האחרונות הוא גם ניהל את בירה ואוכל בשוק תלפיות, אבל לא זנח את 'הדאנק'.
הוא הובא למנוחות בבית העלמין בתל רגב ומאות הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון וחלק אף נשאו דברים מרגשים לזכרו. אגב, הבליינים ב'דאנק' מכירים את החוקים שקבע כי "מי שמבקש חינם, מקבל פחות, לא מערבבים וויסקי, לא מערבבים בירה ולא בוחרים שירים", על פי 'חיפו'. הפאב נסגר בשנת 2017.
 
היזמית, אשת הקולינריה והתרבות ומורת הדרך נעמה סובול ספדה לאדלשטיין: "אלכס, האיש והדאנק – תחנת תרבות חיפאית אנושית – נפטר הבוקר בשנתו מדום לב.אני עדיין לא מעכלת. חסרת מילים. בקשתו האחרונה הייתה שנשתה לזכרו בשבעה – ויסקי עדיף אבל אפשר גם וודקה ואם חייבים אז ערק גם בסדר…".
גם מיכל רוזן זוכרת את מה שייחד את אלכס: "אם יש משהו שמאפיין חיפאים, הוא העובדה שהמקומות שבילינו בהם הפכו את חיפה למה שהיא עבורנו. אבל מה שהופך מקום חיפאי לחיפאי באמת, הוא הקשר המאוד מיוחד בין בעליו לבין "הקבועים" שפוקדים את המקום גם שנים אחרי שהוא נסגר. פוקדים אותו בסיפורים ובחוויות ופוקדים אותו בצורתו החדשה או המחודשת. אלכס אדלשטיין היה "מקום" שכזה. אלכס מהדאנק נשאר אלכס מהדאנק גם בגלגול החדש של בירה ואוכל. היתה לו שפה משלו, חיוך משלו ודרך משלו להיטיב עם העולם. תודה על השנים האחרונות בהן בעיקר כבר לא ישבתי אצלך, אלא רק עצרתי למנוחה ולשוחח לרגעים במהלך סיבוב עם עפרי בשוק, תודה על החיוך, תודה על הזיכרונות מימי הדאנק ותודה שהפכת עבורי את חיפה למה שהיא.מבטיחה להרים כוסית של וויסקי לפרידה!".
עורך הדין והנוטריון, חובב המונדיאלים, שלא החמיץ משחק מונדיאל כבר 42 שנה, ליאור פרי, מתאר את ההלם שאותו מציינים כל חבריו ומכריו של אלשטיין: "לא להאמין. עוד מקרה של אדם לא מבוגר שרגע אחד איתנו, ורגע אחד לא. ההכרות שלי עם אלכס היתה קצרה ונקודתית מאד. יש לי מסורת ארוכת שנים מאז מונדיאל 1982 אני לא מחמיץ אף משחק, באף מונדיאל, לא משנה איפה אני בחיים. בשנת 1998 התמחיתי במשרד עורכי דין. ההתמחות היתה מ-8:00 עד 19:00. המונדיאל היה גם בשעות אחה"צ. הפאב של אלכס, הדאנק, היה ליד המשרד. ככה נוצרה היכרות מאד נקודתית בין מתמחה בעריכת דין שמבריז מהעבודה לבין בעל פאב שהוא קצת מוזר, קצת לא חברותי, אבל מקצוען אמיתי. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד מחוסן מחוסל (ל"ת)
    שקרונה 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    לחיים
    אהר'לה אריק סדן 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך הבנתי ראוי להספידו. מזדהה עם חברה כמוהו ועם הסופדות לו.
    סגור