בריאות

למרות שתי תביעות על גרימת מוות - מדוע המשקה נשאר בתפריט?

רשת המזון המהיר האמריקנית נתבעה לפחות שלוש פעמים בשל לימונדה מלאת קפאין, שעל-פי הטענות הביאה למותם של שני אנשים והובילה לסיבוכים בריאותיים חמורים אצל שלישי. למרות התיק המשפטי - הפריט נותר עד לאחרונה זמין ללקוחות
מערכת ice | 
כוס קפה לדרך (צילום freepik)
רשת המזון המהיר והמאפיות פנרה ברד האמריקנית תחת אש בגלל לימונדה שעל פי ההאשמות גרמה למותם של שני אנשים ולסיבוכים בריאותיים חמורים עבור אדם שלישי. למרות הטענות כנגד הרשת, המשקה ירד מהתפריט רק לאחרונה, כך דווח אתמול (שלישי) בסוכנות הידיעות בלומברג. המשקה, הנקרא "לימונדה טעונה", הוא משקה לימונדה המכיל קפאין. 
הרשת הציגה את המשקה כחלק מתוכנית מנויים כבר בשנת 2022. כחלק מתוכנית זו ניתן היה לשלם סכום כסף קבוע מראש וליהנות משתייה קלה וקפה ללא הגבלה בסניפי הרשת. רשת פנרה מתמודדת עם לפחות שלוש תביעות נפרדות בשל נזק שנגרם לאנשים, לטענתם, משתיית המשקה. התביעות מסמנות משבר יחסים ציבוריים חמור לחברה, שעל פי הדיווחים מקווה לחזור להיות חברה חברה ציבורית בשנה הקרובה. 
 
למרות התביעות, הרשת המשיכה להציע את המשקה בתפריטיה למשך זמן ממושך. לדברי מומחים שהתראיינו לרשת CNN ייתכן כי הרשת חששה להסיר את הפריטים מהתפריט בחשש שהדבר יתפרש כהודעה באשמה. למרות זאת, לדברי מומחה ליחסים ציבוריים שהתראיין לרשת CNN, הבחירה של עורכי דין לא לפעול באופן מיידי ולהסיר את הפריטים מהמדפים עשויה להשפיע על הערך של החברה. ירידת ערך זאת עשויה להיות, בטווח הרחוק, חמורה יותר מהנזק שיגרם בבית המשפט. 
החברה הודיעה כי היא תחליף את הלימונדה הטעונה בשורה של משקעות חדשים, ביניהם גם משקאות בריאות עם רמות קפאין וסוכר מופחתות. לאחרונה, דווח כי הרשת פיטרה 18% ממצבת עובדיה בתאגיד כדי לחסוך בעלויות. כחלק מאותו מהלך, על-פי דיווח בלומברג, שוחררו גם הסטנדרטים על פיקוח הרכיבים המשמשים להכנת האוכל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה