בריאות

האם נמצא הפתרון לטיפול בסרטן הערמונית?

BioProtect מדווחת על תוצאות חיוביות מניסוי קליני של טיפול בקרינה לסרטן הערמונית -פיתוח טכנולוגיה חדשנית של בלון מתכלה המגן על רקמות בריאות בזמן הטיפול בסרטן הערמונית, ובכך מונע תופעות לוואי ומשפר את איכות החיים של המטופל
מערכת ice | 
בדיקות סרטן (צילום pexels)
אלמדה ונצ'רס, שותפות מו"פ המשקיעה בחברות בתחומי הבריאות הדיגיטלית, המכשור הרפואי וה-Bioconvergence, הודיעה כי חברת ביופרוטקט הישראלית – BioProtect – דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי הקליני שערכה במוצר הראשון שלה – המדגים את הבטיחות והיעילות של מערכת השתלת BioProtect Balloon בחולים העוברים טיפול בקרינה לסרטן הערמונית. התוצאות החיוביות מקרבות את ביופרוטקט צעד נוסף לעבר קבלת אישור ה-FDA האמריקאי.
 
ביופרוטקט מפתחת טכנולוגיה חדשנית של בלון מתכלה BioProtect Balloon Implant System, שהוא המוצר הראשון של החברה. הבלון מסייע בצמצום נזקי טיפול הקרינה בכך שהוא מרחיק פיזית את בלוטת הערמונית מהאיבר הסמוך הנמצא בסיכון – הרקטום.  ה-Spacer מאפשר לרופאים מרווח של יותר מ-1.5 ס"מ הנראה לעין באולטרה סאונד ובטומוגרפיה ממוחשבת (CT). ה"ספייסר" נותר יציב במהלך טיפול ההקרנה ונספג לתוך הגוף עם סיומו.
תוצאות הניסוי, שהתבצע בקרב 222 חולים, הציגו יעילות ובטיחות של המוצר. השימוש בבלון הוריד את נפח הרקטום הנחשף לקרינה ב-74.8%, ובנוסף בקבוצת הבלון היו 18% דיווחים על תופעות לוואי לעומת 23.1% בקבוצת הביקורת.
 
כיום, יותר מ-1.4 מיליון גברים מאובחנים עם סרטן הערמונית ברחבי העולם מדי שנה, וכ-700,000 מהם יעברו טיפולי הקרנות. טיפולי הקרנות בסרטן הערמונית הוגבלו בעבר מחשש לנזק קרינתי העלול להיגרם לרקטום.
לדברי איתי ברנע, מנכ"ל BioProtect: "תוצאות הניסוי מקרבות אותנו צעד נוסף לקראת אישורים רגולטוריים חשובים, ופתיחת שווקים עם מאות אלפי חולים, המקבלים כיום מענה לא מיטבי לבעיית נזקי הטיפול הקרינתי. הניסוי עמד בציפיות היעילות והבטיחות שלנו, וההתקרבות לשווקים הגדולים חשובה להמשך התפתחותה של החברה".
אלמדה ונצ'רס השקיעה בביופרוטקט 3 מיליון דולר במסגרת סבב הגיוס האחרון, ומחזיקה ב-6.02% מהחברה בדילול מלא. ביופרוטקט גייסה עד כה סכום כולל של כ-25 מיליון דולר ממשקיעים הכוללים את: CBG, KBI, Triventures, Peregrine ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה