בריאות

לפיד על תקיפת הסייעת: "הצוותים זועקים, אלימות בלתי נסבלת"

תקיפת הסייעת באגרופים על ידי מטופל בבית החולים רמב"ם לא נעלמה מעינו של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, שהתייחס לתקרית המזעזעת: "לא יכול להיות שעובדת צוות רפואי בבית חולים תותקף בידי מטופל, דמם של הצוותים הרפואיים לא יהיה הפקר"
מערכת ice | 
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
גל האלימות נגד רופאים נמשך אמש (רביעי) כאשר סייעת של מערך הסיעוד באחת המחלקות הפנימיות בבית החולים רמב"ם הותקפה באגרופים בשעות הצהריים בידי מטופל ואיבדה את הכרתה לכמה דקות, כאשר כעת, גם ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, החליט להגיב לתקרית האלימה המזעזעת.
הסייעת נשלחה לבדיקה במיון ובהמשך יוחלט אם עליה להישאר להשגחה. התוקף עוכב בידי שוטר ואחרי חקירה במשטרה היא תחליט אם לבקש להאריך את מעצרו. לפי רמב"ם, האירוע התרחש ליד מיטת מטופל בשנות ה-50 לחייו שאמור היה להשתחרר היום מאשפוז.
 
במסגרת האירוע, הסייעת סיפרה שניסתה לסייע למטופל להתלבש ואז הוא תקף אותה באגרופים בראשה. היא התמוטטה על הקרקע ואיבדה את הכרתה לכמה דקות וכאמור פונתה למיון, שם היא עוברת סדרת בדיקות.
יאיר לפיד העלה לאחר האירוע ציוץ ובו כתב כך: "לא יכול להיות שעובדת צוות רפואי בבית חולים תותקף בידי מטופל. אי אפשר להתעלם מהזעקה שעולה מהצוותים הרפואיים, שנאלצים לספוג אלימות בלתי נסבלת בבתי החולים ובמרפאות. נתמוך ונקדם כל הצעה שנועדה להגן על הצוותים הרפואיים, בדיוק כפי שהם שומרים עלינו. דמם של הצוותים הרפואיים לא יהיה הפקר".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה