בריאות

עישון אפילו גרוע יותר לבריאות הלב ממה שחשבו בעבר

סיגריות הפכו לשם נרדף לסרטן ריאות, אבל מחקר חדש ומטריד מגלה שהרגל עישון יומי מזיק ללב אפילו יותר ממה שחשבו בעבר. מחקרים הראו כבר זמן מה שעישון עלול לפגוע בכלי דם ולחסום עורקים, אך עבודה אחרונה זו מגלה שעישון פוגע באופן פעיל בלב עצמו

מערכת ice | 
קפה וסיגריות (צילום unsplash)
מחברי המחקר אומרים שככל שיותר אנשים מעשנים, כך תפקוד הלב שלהם הופך גרוע יותר. בנימה חיובית, "חלק" תפקוד הלב אכן חזר לאחר שמעשנים הפסיקו את ההרגל.
"זה ידוע שעישון גורם לעורקים חסומים, מה שמוביל למחלת לב כלילית ושבץ מוחי", אומרת מחברת המחקר ד"ר אווה הולט מבית החולים הרלב וגנטופטה בהודעה לתקשורת. "המחקר שלנו מראה שעישון מוביל גם ללבבות עבים וחלשים יותר. זה אומר שלמעשנים יש נפח קטן יותר של דם בחדר הלב השמאלי ופחות כוח לשאוב אותו לשאר הגוף. ככל שאתה מעשן יותר, כך תפקוד הלב שלך הופך גרוע יותר. הלב יכול להתאושש במידה מסוימת עם הפסקת עישון, אז אף פעם לא מאוחר מדי להפסיק".
 
לפי ארגון הבריאות העולמי, טבק אחראי ליותר משמונה מיליון מקרי מוות מדי שנה. ליתר דיוק, עשן סיגריות מציג קשר ל-50 אחוזים מכלל מקרי המוות הניתנים להימנע בקרב מעשנים, ומחצית ממקרי המוות הללו הם תוצאה של מחלות לב וכלי דם טרשתיות (התקפי לב ושבץ). אז, די לומר, המדע ביסס היטב את ההשפעה השלילית של עישון על עורקים ומחלות עורקים.
בינתיים, מחקרים אחרים מצאו קשר בין עישון לסיכון גבוה יותר לאי ספיקת לב. במהלך אי ספיקת לב, שריר הלב מפסיק לשאוב דם בכל הגוף בצורה יעילה כפי שהוא צריך. כתוצאה מכך, הגוף אינו מקבל את כל החמצן וחומרי המזון הדרושים לו. מצב זה נובע בדרך כלל מלב חלש או נוקשה.
עם זאת, הקשר בין עישון למבנה או תפקוד הלב לא נחקר כל כך ביסודיות על ידי חוקרים עד כה. צוות המחקר חקר האם עישון קשור או לא קשור ישירות לתנודות הן במבנה ותפקוד הלב בקרב אנשים ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם, כמו גם להשפעה של שינוי הרגלי העישון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה