בריאות

החרפת צעדים במחאת המתמחים: גל התפטרויות בפתח

מחאת המתמחים עולה שלב. גל שני של מתפטרים אמור להגיש עוד היום מכתב התפטרות
מערכת ice | 
שביתת הרופאים (צילום פלאש 90)
אחרי שמגישת חדשות 13, הילה קורח, התייחסה להתפטרותה במונולוג חשוף במהלך מהדורת החדשות, כ-300 מתמחים נוספים מתכוונים להגיש היום מכתב התפטרות בהמשך ל-200 המתמחים שהגישו בשבוע שעבר. כזכור, המחאה החלה בעקבות הפרת הבטחת קיצור שעות התורניות של המתמחים מ-26 שעות ל-16 עד 18 שעות למשמרת עד לחודש ספטמבר הבא.
15 מהמתמחים שהגישו את מכתב ההתפטרות בשבוע שעבר כבר חזרו בהם. פניית הפרסה שלהם בוצעה ככל הנראה בעקבות דבריהם של מספר מנהלי מחלקות אשר טענו כי הם לא יוכלו אותם מתפטרים לא יוכלו להמשיך בהתמתחותם ועבודתם באם יחזרו בהם מאוחר יותר.  
 
על פי פרופ' אבישי אליס, מנהל האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, המתמחים לא התפטרו בפועל – "המתמחים לא מתפטרים באמת. הם לא הגישו מכתב למשאבי אנוש כי זה אקט משפטי שאי אפשר למשוך אותו בחזרה". בנוסף, הביע אופטימיות כי המתפטרים יחזרו בהם – "אני מעריך שרובם לא יתפטרו כי הם אוהבים את המקצוע, את החולים ואת האחריות".
לעומתו, יו"ר "מרשם", ד"ר ריי ביטון, הייתה פחות אופטימית וכבר בשבוע שעבר תקפה את מערכת הבריאות כאשר אמרה "אתם מובילים למשבר הבריאותי החמור ביותר שהיה כאן כי הסטודנטים של היום לא יגיעו בכלל לבתי החולים. אספנו קרוב ל-600 מכתבי התפטרות והמספרים ממשיכים לעלות".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה