בריאות

עובדי בית החולים נגד זהבה גלאון: "נטשתם אותנו"

עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת תוקפים את מפלגת מרצ. במכתב דחוף ליו״ר מפלגת מרצ זהבה גלאון ולמזכ״ל המפלגה תומר רזניק נכתב: ״שר הבריאות נטש אותנו ואתם שותקים, זה לא היה קורה בבית חולים יהודי״. ביום חמישי האחרון הכריז ועד עובדי בית החולים הצרפתי הכריז על שביתה מלאה
מערכת ice |  3
זהבה גלאון (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
הבוקר שיגר ועד עובדי בית החולים הצרפתי בנצרת מכתב דחוף ליו״ר מפלגת מרצ זהבה גלאון, ולמזכ״ל המפלגה תומר רזניק, בדרישה להתערבותם במשבר בבית החולים הצרפתי. לטענת העובדים שר הבריאות מפר את הבטחתו לטפל בנושא ומפלה את עובדי בית החולים על רקע מגזרי.
במכתב נכתב: ״שר הבריאות מפר הבטחה שהוא העניק לנו פנים מול פנים, תוך התעלמות מוחלטת מהתעמרות בלתי פוסקת בעובדים. בית החולים הצרפתי הינו בית חולים עצמאי, אבל הוא כפוף למשרד הבריאות ואף מתוקצב על ידו כשאר בתי החולים. תחת אחריות שר הבריאות מתאפשרת התנהלות בלתי נתפסת של מנהל בית החולים, התנהלות אותה אף ביקר בית המשפט״.
עוד נכתב כי: ״אנחנו פונים אלייך יו״ר מפלגת מרצ כי מפלגתך נוטשת אותנו במאבקנו. אילו היה מתרחש מאבק דומה בבית חולים שמטפל ברובו באוכלוסייה יהודית, לא היינו מקבלים יחס דומה. מכיוון ששר הבריאות היושב תחתייך במפלגה בוחר להתעלם פעם אחר פעם מפניותנו, אנחנו מבקשים את עזרתך הדחופה״.
לטענת ועד עובדי בית החולים, במשך 3 שנים מנהל בית החולים ד״ר נאיל אליאס מנע מהם לחתום על הסכם קיבוצי כיאה לכל מקצועות הרפואה בישראל, תוך התעלמות של שר הבריאות ניצן הורביץ מהמצב. לדבריהם, ״ההתעמרות בעובדי בית החולים עלתה מדרגה. ד״ר אליאס ממשיך לפגוע בעובדים תוך התעלמות מפסיקות בית המשפט שקבע כי הוא מחויב להעניק להם את הזכות להתאגד. עובדי בית החולים פנו מספר פעמים לשר הבריאות ניצן הורביץ שיתערב במשבר אך הוא בוחר להתעלם, ולא קיים פגישה עם נציגי הוועד על אף שהתחייב לעשות זאת. לא ניתן למצב הזה להמשיך, ניאבק עד לשיפור התנאים של כלל העובדים".
 
ביום חמישי האחרון הכריז ועד עובדי בית החולים הצרפתי על שביתה מלאה שבמסגרתה לא ניתן שום טיפול למעט טיפול תומך חיים. כזכור, בתחילת החודש עובדי בית החולים קיימו הפגנה נגד שר הבריאות ניצן הורוביץ במסגרת סכסוך עבודה שהכריזו מול הנהלת בית החולים. ועד העובדים תקף את הורוביץ שלדבריהם אינו פועל לטובתם ומאפשר למנהל בית החולים, ד"ר אליאס, להתעמר בעובדים. 
הודעת בית החולים הצרפתי: "יו"ר וועד העובדים, עבדאללה בנא (עבודי), פועל לכאורה לטובתו האישית ומונע מהעובדים לקבל, במסגרת הסכם עם ההסתדרות,  תוספות שכר. למרות ההתקדמות במגעים בין נציג ההנהלה לבכיר בהסתדרות, בחר  יו״ר הוועד, עבדאללה בנא (עבודי), לפוצץ את המשך השיחות ודרש לעצמו הטבות אישיות במאות אלפי שקלים , הטבות שישולמו לו כתנאי פרישה. יצוין כי למיטב ידיעת הנהלת בית החולים, יו"ר הוועד עבדאללה בנא (עבודי) מחפש מקום עבודה אחר. הנהלת בית החולים סירבה כמובן לדרישתו אף שנראה כי היענות להן הייתה ככל הנראה  מונעת את צעדי השביתה. בהנהלה מציינים כי חבל שההסתדרות הלאומית נגררת אחר יו״ר הוועד שפועל לכאורה לטובתו  ולא פועלת לקדם את המשך השיחות בין הצדדים לטובת העובדים כולם. למרות כל המחלוקות, ימשיך בית החולים לספק שירות רפואי מעולה לתושבי נצרת והאזור".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    באמאשלכם אתם מאמינים להם?
    ערוץ פח 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם עדיין מאמינים להם שאתם מענינים אותם באמת? תהנו מהשינוי.
    סגור
  • 2.
    עבודי איבד את התמיכה
    ועד העובדים 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתב פיספס את העובדה שאנשי הוועד החלו להתפטר
    סגור
  • 1.
    עבודי
    גדי 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבודי מושחת - דואג לעצמו
    סגור