בריאות

אסותא בצרות? "בתי חולים שלא בסטנדרט, לא יפעלו בישראל"

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לראשונה למחדל העוברים באסותא: ״טעות קשה שאסור שתקרה, טעות עם השלכות בלתי נסבלות על כל הצדדים המעורבים, שיוצרת חרדה גדולה גם אצל מטופלות ומטופלים רבים אחרים"
מערכת ice | 
מחדל העוברים בבית החולים אסותא (צילום מתוך אתר אסותא, shutterstock)
לנוכח האירוע החמור של טעות בהחזרת העוברים בבית החולים הפרטי אסותא ראשון לציון, עורך משרד הבריאות בדיקה מעמיקה של נסיבות האירוע ובקרה אודות התנהלות יחידת ההפריה. צוותי משרד הבריאות ערכו בדיקות במקום והגישו דו״ח ממצאים מפורט. על פיו נמצאו מספר ליקויים הנוגעים לבטיחות הטיפול בבית החולים, התיעוד רפואי, תקינה חסרה ותשתיות שאינן הולמות את עומס המטופלות ביחידת הפוריות. בעקבות זאת, משרד הבריאות זימן את בית החולים אסותא ראשון לציון לשימוע לפני הכרעה בעניינו, וזה יערך בקרוב.
בנוסף, מינה משרד הבריאות צוות בדיקה חיצוני ובלתי תלוי של מומחים בראשות פרופ׳ עמי פישמן, מנהל האגף לגינקולוגיה ומיילדות במרכז רפואי מאיר וסגן דיקן של בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. בצוות חברים גם פרופ׳ טליה אלדר גבע, ד״ר איריס הר-ורדי, השופטת בדימוס ורדה מרוז ועו״ד רפי טויזר. צוות הבדיקה החיצוני התבקש לגבש מסקנות מערכתיות, וימליץ למשרד הבריאות על צעדים פרקטיים לשיפור מערך ההפריות החוץ גופיות בכל מוסדות הבריאות בישראל. 
 
יודגש כי משרד הבריאות יבצע את כל הצעדים הדרושים כדי לוודא כי מקרה חמור כמו שקרה לא יוכל להתרחש שנית, ושכל הליקויים שהביאו למחדל הקשה תוקנו באופן מלא. יש לציין כי נלקחת בחשבון גם האפשרות להורות על סגירה חלקית או סגירה מלאה של יחידת ההפריה החוץ גופית באסותא ראשון לציון.
שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אנחנו נוקטים בכל האמצעים כדי לחקור את הארוע החמור ביחידת ההפריה באסותא ראשל״צ. זו טעות קשה שאסור שתקרה, טעות עם השלכות בלתי נסבלות על כל הצדדים המעורבים, שיוצרת חרדה גדולה גם אצל מטופלות ומטופלים רבים אחרים. המקרה מטופל במלא החומרה ולא יהיו פשרות בעניין הזה. ננקוט בכל האמצעים שיידרשו כדי לוודא שמקרה כזה לא יישנה. בתי חולים ומוסדות רפואיים פרטיים שלא יעמדו בסטנדט הבטיחותי הגבוה ביותר, לא יוכלו לפעול בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה