בריאות

עיריית ראשל"צ בצעד חדשני: דפיברילטורים יוצבו בבתים משותפים

עיריית ראשון לציון מודיעה היום על פיילוט ראשון בעיר, במסגרתו העירייה תעודד רכישת דפיברילטורים לבתים משותפים. העירייה פעלה מול מד"א ואיחוד והצלה כדי לאפשר לוועדי בתים ברחבי העיר לרכוש ולהציב את המכשירים, במחיר 2,700 שקל

מערכת ice |  7
פיילוט הדפיברילטורים (צילום דוברות עיריית ראשון לציון)
עיריית ראשון לציון מודיעה היום על פיילוט ראשון מסוגו, במסגרתו העירייה תעודד רכישת דפיברילטורים לבתים משותפים. העירייה פעלה מול מד"א ואיחוד והצלה כדי לאפשר לוועדי בתים ברחבי העיר לרכוש ולהציב את המכשירים, במחיר מוזל של 2,700 שקל – מחיר זול ביחס למחיר בשוק. מדובר בפיילוט ייחודי בראשל"צ, לאחר שטבריה כבר הייתה הראשונה שהחלה עם המיזם שקיים בעיר כבר שנה וחצי.
כלל המכשירים שיירכשו ונרכשו ינוטרו ויוכנסו למאגר המכשירים של מד"א. כך בעת חירום יינתן מידע מדויק בנוגע למכשיר שנמצא בקרבת מקום לאירוע.
חשוב לזכור כי במקרה של התקף לב כל שנייה קריטית, וכל דקה שחולפת ללא טיפול פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה ב-7%-10%. לכן הצבת הדפיברילטורים ברחבי העיר ובבתים משותפים היא פעולה קריטית. הדפיברילטור משמש כמכשיר החייאה בעת אירוע דום לב פתאומי, כאשר בזמן ההחייאה מכתיב המכשיר את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות בעברית - כך שהוא ניתן לשימוש גם לאנשים שאינם בעלי רקע רפואי. כאמור, מדובר בפיילוט ראשוני ולכן מספר הדפיברילטורים לקנייה מוגבל נכון לעכשיו.
 
ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר: "הדאגה לבריאות התושבות והתושבים היא בראש סדר העדיפות שלנו. ראשון לציון היא העיר עם הכי הרבה דפיברילטורים במרחב הציבורי והפרטי, וכעת דאגנו כעת גם למחיר מופחת ואטרקטיבי עבור ועדי בתים שמעוניינים לרכוש מכשיר מסוג זה המציל חיים. מדובר במכשיר פשוט וקל לתפעול שבמצב אמת מספק טיפול ראשוני ומיידי ומגדיל משמעותית את הסיכוי לשרוד ולהשתקם, וכל בניין שירכוש את המכשיר יקבל גם הדרכה בחינם. אני קורא לערים נוספות לאמץ את היוזמה".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בשכונה החדשה בראש העין נגנבו
    אלי 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועכשיו יש בכל בית משותף בשכם ובג'נין
    סגור
  • 6.
    עיריית ראשלצ
    פלוני אלמוני 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם קינסטליך היה דואג לתושבי ראשון הוא לא היה מאשר בנייה לגובה שבאופן עקיף גורמת לחסימת מעבריי חצייה,הסתרת שדה הראייה,חנייה על מדרכות. נכים נאלצים לרדת לכביש בגלל חניית רכבים על המדרכות. קינסטליך יודע להצטלם בכל אירוע. זאת מומחיותו לצערי
    סגור
  • 5.
    מי שהזריק פייזר, נזקק עכשיו לדפיברילטור
    פושעי הקורונה לדין! 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פושעי משרד הבריאות אנסו את הציבור להיות עכברי מעבדה של פייזר
    סגור
  • 4.
    דום לב וקרישיות יתר מההתפי.יזרות
    ולמה זה? 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לקבל כנורמה את השואה האנושית שבצעו בעם היהודי
    סגור
  • 3.
    אנסתם בזריקות מקרישות דם אז תרויחו גם מזה
    טטיאנה 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדולף גאה בכם
    סגור
  • 2.
    דיפלטורים
    רח 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעיון מעולה, אך לצערינו הם נגנבים.
    סגור
  • 1.
    עוד משהו לגנבים (ל"ת)
    א 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור