בריאות

קופות החולים נגד הרופאים השובתים: לא תשלם להם משכורת

קופות החולים מאוחדת ומכבי קיבלו את ההחלטה בניגוד להנחיה של ההסתדרות הרפואית, במסגרתה הרופאים יעבדו במתכונת חירום למשך כמה שעות וכלל השירותים שאינם דוחפים יעצרו. כללית ולאומית מיישרות קו עם ההסתדרות הרפואית
מערכת ice |  2
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
בעקבות הכרזת ההסתדרות הרפואית על שביתה כל עוד ממשיכה חקיקת הרפורמה המשפטית, קופות החולים מאוחדת ומכבי הודיעו כי למרות ההנחיה, לא ישלמו משכורת לרופאים שישבתו מחר.
יש לציין כי קופות החולים פועלות על פי הנחיות של המונה על השכר באוצר שלפיהן לא משולם שכר שעות שביתה, ולכאורה אין לקופה סמכות אם להחליט אם היא משלמת או לא. בקופת החולים מאוחדת ובמכבי רוב הרופאים הינם עצמאיים (בשונה מכללית שם רוב הרופאים חברים בהסתדרות הרפואית) ועל כן החלטת ההסתדרות הרפואית לשביתה לא חלה עליהם בכל מקרה.  
כאמור, במסגרת המהלך שיינקט, הרופאים יעבדו במתכונת חירום למשך כמה שעות וכלל השירותים שאינם דוחפים יעצרו. הצוותים נערכים לשביתה במאמץ שתקרה כבר בעוד 24 שעות, אחרת ייפתחו בה ביום חמישי.
 
בעוד שבכנסת מאיימים בסנקציות על הרופאים, יולן כהן מחדשות 12 מדווחת כי ההסתדרות תנחה את רופאים לעבוד במתכונת חירום בלבד וגם למספר שעות, בעוד שכלל השירותים שאינם דחופים - יעצרו לחלוטין. תורים רבים צפויים להתבטל בימים חמישי וראשון.
רק אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ההסתדרות הרפואית תקיים דיון חירום בנושא, בהשתתפות שמות מובילים מהתחום, כדי להחליט האם להפעיל לחץ על הממשלה באמצעות השבתת מערכת הבריאות בישראל.
במסגרת "יום השיבוש", ארגון "החלוקים הלבנים" שמונה עשרות רופאים ורופאות בכירים במערכת הבריאות התכנס לדיון שבו נשמעה ביקורת קשה על כך שהסתדרות הרפואית לא מציגה עמדה של התנגדות נוקשה נגד המשך החקיקה של הממשלה. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשאר להפריט את בתי החולים
    עעע 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקרה כזה ממחיש היטב למה גופים ציבוריים הרסניים למשק ולתושבים. בתי החולים הם מונופול ממשלתי והאזרח הוא בסך הכל כלי למטרות פוליטיות. קופות החולים הופרטו, יש תחרות על האזרח, והמרוויחים הם התושבים ועובדי המערכת הזוכים לשירותים איכותיים, ואילו נטל המס על כלל הציבור יורד.
    סגור
  • 1.
    הצצה לאיך כולנו ניראה כשלא יהיו זכויות עובדים (ל"ת)
    טל 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור