בריאות

המרכז הרפואי לגליל מכניס שירות חדש עבור חולים נוירולוגיים

שירות חדש במרכז הרפואי לגליל: השתלת אלקטרודות המחוברות לקוצב (D.B.S) עבור חולים נוירולוגיים. ניתוח ה-D.B.S הראשון היה של חולת פרקינסון, שבשנים האחרונות חלה החמרה בתיפקודה היומיומי. מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "מדובר בבשורה נפלאה לתושבי הפריפריה הצפונית"
מערכת ice |  1
ניתוח D.B.S (צילום רוני אלברט)
במרכז הרפואי לגליל בנהריה הוחל במתן שירות חדש המיועד עבור חולים נוירולוגיים. הטיפול, שנקרא D.B.S ("גירוי מוחי עמוק"), מבוסס על גירוי חשמלי במוח, במסגרתו מתבצעת השתלה כירורגית של אלקטרודה זעירה במרכזים עצביים בעומק המוח, המחוברת לקוצב תת-עורי שמושתל בבית החזה ומשגר אליה אותות חשמליים. 
הטיפול מביא לשיפור התיפקוד המוחי הפגוע ולשיפור התסמינים בחולי פרקינסון. כמו כן, הוא עשוי לשמש לטיפול במחלות נוספות, וביניהן דיסטוניה, אפילפסיה, הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) ואף במקרים של דיכאון.
לאחרונה בוצע במרכז הרפואי ניתוח D.B.S ראשון במטופלת בשנות ה-40 לחייה, שאובחנה כסובלת ממחלת הפרקינסון לפני 15 שנה. בשנים האחרונות חלה החמרה בתיפקודה, דבר שהתבטא בקשיי הליכה ודיבור, קושי בשימוש בגפיים העליונים, וכן נפילות חוזרות ונשנות.
הניתוח בוצע בשני שלבים, בהובלתו של הנוירוכירורג הבכיר ד"ר יובל גרובר, שעבר השתלמות בתחום ה-D.B.S, ובסיוע צוותים מהמחלקות הנוירוכירורגית והנוירולוגית.
 
בשלב ראשון בוצעה השתלת האלקטרודות, כאשר המטופלת היתה במצב עירני, במטרה לבחון את השינוי במצבה הפיזי תוך כדי החדרת האלקטרודה למוח. בשלב השני בוצעה השתלת הקוצב וחיבורו לאלקטרודות בהרדמה כללית.
בתום הניתוח הועברה המטופלת לאישפוז במחלקה הנוירוכירורגית, וכעבור שלושה ימים שוחררה. כעבור שבועיים חזרה למרפאת הפרקינסון, בהובלתו של מנהל המחלקה הנוירולוגית, ד"ר סמיח בדארנה, במטרה להפעיל את הקוצב לראשונה.
ד"ר בדארנה מסר כי השירות ניתן במסגרת שיתוף פעולה בין המחלקה הנוירוכירורגית, שמבצעת את הפעולה הכירורגית, ובין המחלקה הנוירולוגית, שאחראית על בחירת החולים, הפעלת האלקטרודות וכיולם, וכן הטיפול בחולים והמעקב אחריהם.
ד"ר גרובר מסר, כי מאז הניתוח חל שיפור ביכולות המוטוריות של המטופלת (כמו הליכה) ובדיבור. כמו כן, חל שיפור בביצוע פעולות שוטפות בהן התקשתה בעבר, כפתיחת בקבוק או לבישת בגדים.
מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, פרופ' ז'אן סוסטיאל: "מדובר בבשורה נפלאה, במסגרתה התחלנו במתן טיפולים מהמתקדמים בעולם. אין זה דבר של מה בכך, שבבי"ח הנמצא בפריפריה ניתן לקבל שירות מסוג זה".
מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, בירך על השירות החדש ואמר כי מדובר ביום חג עבור המרכז הרפואי ותושבי הפריפריה הצפונית. כמו כן הודה לעמותת הידידים, בהובלתם של רעיה שטראוס-בן דרור ומיכאל אילוז, על הסיוע ברכישת השירות החדש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה למדינה
    אילן 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שזקוקה לתורמים כדי שיהיה ציוד מתקדם בבתי חולים
    סגור