בריאות

ח"כ נאור שירי ימגר ההתעללות במעונות? זו ההצעה לשר החינוך

על רקע הנתונים הנוגעים להתעללות בילדים במעונים ובגנים, פנה חה"כ נאור שירי לשר החינוך, יואב קיש, בבקשה להקים ועדת שרים מיוחדת לטיפול בגיל הרך. שירי: "הקם ועדה אשר תרכז את הנושא ותייצר הליך עבודה סדור בו בסופו הגיל הרך במדינת ישראל יקבל מענה מקצה לקצה"
דוד זולדן |  1
נאור שירי (צילום פייסבוק)
על רקע הנתונים הנוגעים להתעללות בילדים במעונים ובגנים, פנה ח"כ נאור שירי (יש עתיד) לשר החינוך, יואב קיש, בבקשה להקים ועדת שרים מיוחדת לטיפול בגיל הרך.
שירי פתח בסקירה: "בשנים האחרונות אנו עדים להיעדר טיפול בנושא החינוך לגיל הרך ולהזנחה פושעת והפקרה של נשות ואנשי החינוך בישראל. לאחרונה שוב היינו עדים לתמונות מזעזעות ובלתי נסבלות של התעללות בילדים במעונם. הורים ופעוטות במעונות ובגני הילדים מודאגים היום יותר מתמיד ולא בכדי, המודעות לנושא גדלה וקול זעקה עולה נוכח הכשל המערכתי העצום שקיים במשרד החינוך".
בהמשך התייחס לנתונים: "הנתונים מדברים בעד עצמם כאשר שנת הלימודים הסתיימה עם 830 פעוטות שנפגעו מהתעללות ב38- מעונות שונים ברחבי הארץ, ומספר תיקי החקירה שנפתחו בחצי השנה האחרונה זינק ל.150- החינוך לגיל הרך הוא נושא רב היקף ומהווה שלב קרדינלי בהתפתחות הילדים, לכן, בשל סדר גודלו הייתי שמח אם ממשלת ישראל הייתה נענית לאתגר ומקימה משרד ממשלתי אשר אמון באופן מוחלט על הגיל הרך במדינת ישראל, כיאה למדינה מערבית אשר מבינה את החשיבות ואת היתרונות הרבים בכך, וזאת במקום משרדים מומצאים כגון משרד למשימות לאומיות ומשרד המורשת".
 
שירי במסר חד ונוקב: "אבקשך, די להבטחות ריקות מתוכן של חינוך חינם, די להסתכל על פיקוח במובן רק של מצלמות רשת. החינוך של ילדנו הוא העתיד של מדינת ישראל, הוא הרבה יותר ממצלמה או סרטוני בחירות מיותרים ושקריים. הגיע העת להפיכת החינוך לגיל הרך, שים את ילדות וילדי ישראל בראש".
הסוגיה המחרידה של התעללות בפעוטות בגני הילדים מצד הצוותים במסגרות הללו נמשכת ונחשף עוד מקרה מזעזע של מטפלת שבמשך שלושה חודשים התעללה ב-12 פעוטות שהיו תחת אחריותה, כולל חניקות, בעיטות, הטחה על הרצפה, מכות, משיכות בשיער ועוד. כעבור כמה חודשים כבר לא היה ניתן להסתיר את הזוועות שמתרחשות במקום, אחרי שאחת האימהות הכניסה מצלמה נסתרת שתיעדה הכל, מה שהוביל למעצרה של המטפלת. ח"כ נאור שירי שעוקב בדאגה אחר הסוגיה המטלטלת עדיין מצפה להתייחסות השר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתעללות לכלא
    דור 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטפלת מתעללת- לכלא!!!!!!!!ולא למעצר בית!!!!!!!
    סגור