בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "ליקויים שמסכנים את בריאות הציבור"

"כורכום", בבאקה אלגרבייה נסגרת על סמך דוח ביקורת מיום 20.9.23 והזמנה לשימוע מיום 22.9.23: "
מערכת ice | 
מסעדה (צילום pexels)
צו הפסקה ניתן למנהלי לעסק "כורכום", אשר בבאקה אלגרבייה על סמך דוח ביקורת מיום 20.9.23 והזמנה לשימוע מיום 22.9.23, שהראו כי המצב בעסק לא תואם את רשיון העסק לכאורה.
הרופאה המחוזית הודיעה: "אני מוציאה את הצו לאור ממצאי הביקורת מיום 19.9.2023 שערכה מפקחת לשכתנו בעסקך. בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור, עיקרם מפורטים להלן: ביצוע עבודות ייצור במקום שלא הוצהר בתוכנית המפעל, ולא אושר במסגרת רישיון ייצור של המפעל, פעילות יצרנית מתבצעת בחלל משותף, ללא שמירה על תזרים עבודה חד-כיווני ובתנאים המאפשרים הצטלבויות בין מוצרים מוכנים לאכילה ומזון גולמי".
 
עוד הוסבר: "נמצאו חומרי גלם לרבות מזון רגיש לא מסומנים וממקור לא ידוע, הפעילות מתבצעת ללא מערכת בטיחות מזון מתועדת ומאושרת וללא פיקוח וטרינרי כנדרש לפי חוק הגנה על בריאות הציבור. שיווק מוצרים לרבות מוצרים רגישים ללא סימון כנדרש לפי ת"י 1145 "סימון מזון ארוז מראש" בפרט אין סימון תאריך תוקף על גבי המוצרים. עבודה ללא רישיון ייצור כנדרש לפי חוק הגנה על בריאות הציבור.ביום 26.09.2023 ערכתי לך שימוע בעניין האפשרות שאוציא צו הפסקה מנהלי לעסקך. במסגרת השימוע הצהרת כי לגבי מפעל "כורכום מאכלים אותנטיים בע"מ" המפעל סגור, לא פעיל, ואין בכוונתך להפעילו בתקופה הקרובה".
המכתב נמשך: "הצהרת כי הקמת את העסק שבו אתה מבצע פעולות יצרניות, ומכין מאפים, בצקים, עוגיות ועוד, וכי בחרת לא לבצע את הפעולות היצרניות בשטח המפעל שקיבלת רישיון ייצור לאור שיקולים כלכליים. כן הצהרת כי לעסקך כורכום יש רישיון עסק מעיריית באקה. בפועל הצגת רישיון עסק להובלת מזון, כאשר הבעלים של רישיון זה הינו "כורכום מאכלים אותנטיים בע"מ". בתום השימוע לא קיבלתי תשובות ברורות באיזה מתכונת תפעיל את העסק, ואיזה סוג פריט לפי צו רישוי עסקים יפעל בשטח העסק. כן לא קיבלתי תשובות שמניחות את הדעת כיצד תפעיל את העסק בצורה שלא תסכן את בריאות הציבור".
לסיום סיכמה: "בנסיבות המתוארות, העסק פועל במצב שמסכן את בריאות הציבור, ועל כן החלטתי להוציא צו הפסקה מנהלי לעסק כורכום. מודגש כי הצו מופנה לעסק כורכום שהוקם בצמוד למפעל "כורכום מאכלים אותנטיים בע"מ", ולא למפעל עצמו. תחולתו של צו זה הינה מידית. מרגע זה ואילך אין להוציא מהעסק סחורה, אין להכניס סחורה, ו/או לשווק סחורה עד לביטול צו זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה