בריאות

"היער הסודי": מה מתרחש בריזורט שפתח את שעריו לניצולי הנובה?

יומיים אחרי הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר, 53 ניצולים טסו בטיסת חירום לשיקום והחלמה בריזורט "היער הסודי" בקפריסין, כעת הם מתארים מה קרה שם 

מערכת ice |  1
ריזורט "היער הסודי" בקפריסין (צילום יוטיוב/ Secret Forest - Cyprus)
ריזורט "היער הסודי" הוא פנינת קסם הממוקם בלב הטבע של קפריסין. ביום יום, הוא משמש לחופשות גוף-נפש  עם סדנאות יוגה וטיפולי ספא.  אך החל מה - 7 לאוקטובר ה'יער הסודי', שהוא בבעלות ישראלית, הפך למרכז טיפול בטראומה לנפגעי מסיבת הנובה. 
יחד עם נפגעי המסיבה, טסו מטפלים ומתנדבים שהיו אוזן קשבת ונתנו מעטפת מלאה לטיפול בטראומה. ״מי שלא היה שם, לא יבין את זה. אנחנו מחוברים בדם, בעצב, בכעס״, מספרת ניצולת המסיבה. יש תחושת אשמה שאנחנו נהנים, אבל מגיע לנו לצחוק, לקבל את החיים בחזרה"
עידן יצחקי, ניצול הטבח מהמסיבה ברעים סיפר: "ב"יער הסודי" משתתפי הנובה לוקחים חלק בשיחות, נחים על שפת הבריכה. בין שייק ירוק ליוגה, בין טיול ביער למפגש עם פסיכולוג, דיקור או וואטסו בספא - אנחנו מתחילים לנשום יותר טוב. נואשים לפרוק".
"אני מרגישה שלפעמים בבית חברים ומשפחה ואנשים שאני מכירה מסתכלים עליי במבט שונה מאז אותו יום", מספרת שחר גרופר בת ה-25. "פה זה מרגיש הכי טבעי בעולם, אני מרגישה שחזרתי לעצמי".
 
בעלי של מלון היער הסודי הוא יוני כהנא, ישראלי שמתגורר באי. עם תחילת 'חרבות ברזל', הוא החליט לפתוח את שערי הריזורט לניצולים ללא תשלום. "קורה פה קסם, אף עין שלנו לא נשארה יבשה" הוא סיפר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ה אחד ואין שני לו
    ליסי 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך טפשר לראות פרצוף תשעה באב תראי ערוץ 14
    סגור