חדשות

"ידיעות" פירסם תמונה מטעה בכתבה - הקהילה האתיופית זועמת

כתבה העוסקת באחוז העולים שאינם מוגדרים כיהודים לוותה בתמונה של עולי אתיופיה, אף על פי שהם אינם מוזכרים בה כלל. מנכ"לית עמותת פידל: מצפה להתנצלות 
עינת שחק |  1
הכתבה בידיעות (צילום מסך ידיעות אחרונות)
כתבה שעלתה הבוקר ב"ידיעות אחרונות", ובה נחשף כי על פי נתוני משרד הפנים מרבית העולים לישראל אינם מוגדרים כיהודים עוררה סערה. הסיבה: הכתבה, שכותרתה "עולים עם סימן שאלה", לוותה בתמונה של יוצאי אתיופיה, אף שתוכן הכתבה כלל לא עסק בהם.
על פי הכתבה, 86% מהעולים משנת 2012 אינם מוגדרים בישראל כיהודים ולפיכך לא יכולים להתחתן או להתגרש ברבנות הראשית. עוד מצוין בכתבה כי משנה זו עלו 18,272 עולים מארה"ב, מתוכם 70% לא מוגדרים כיהודים, 28,676 מצרפת, מתוכם 73% לא מוגדרים כיהודים, 37,958 עלו מאוקראינה, מתוכם 92% לא מוגדרים כיהודים ו-52,337 עלו מרוסיה, מתוכם 95.7% לא מוגדרים כיהודים. העולים מאתיופיה כלל לא נכללו במסגרת הנתונים, מה שלא מנע מתמונתם להתנוסס על גבי הכתבה.  
על כן, פנתה עמותת פידל, הפועלת לשילוב ועידוד צמיחה חברתית וכלכלית של הקהילה האתיופית בישראל, לעורך העיתון בבקשת התנצלות פומבית. מנכ"לית העמותה מיכל אברה סמואל, כתבה לעורך העיתון, נטע ליבנה, מייל אשר עיקריו מובאים כאן: 
"בכתבה שלכם הוצגו נתונים על כלל העלייה ללא איזכור של עולים מאתיופיה ויחד עם זאת בחרתם בכתבה כל כך משמעותית הנוגעת לדת, לצרף תמונה של יוצאי אתיופיה וליצור תחושה לקורא כי העולים שאינם יהודים הם יוצאי אתיופיה. הרי הינכם יודעים שמרבית הקוראים מסתפקים רק בקריאת הכותרות והתמונות, ולכן כה קל להגביר את הבורות והגזענות כלפי הקהילה בהינף של כתבה שמפורסמת ללא מחשבה תחילה. לצערי הרב, כתבות מסוג זה ממשיכות לייצר תודעה שלילית כלפי בני הקהילה האתיופית. אני מצפה שעיתון ידיעות אחרונות יפרסם התנצלות בפני הקהילה והחברה הישראלית על ההטעייה".
בתגובה השיב ליבנה "בחירת התמונה בכתבה היום הייתה בהחלט אומללה ומיותרת. ההחלטה איך להתנצל בפני מי שנפגע מהפרסום שמורה לנו, ותתקבל על ידינו. צר לי כי בחרתם להפיץ את המכתב לתקשורת במקביל לשליחתו אלינו, ובטרם קבלת מענה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לי זה לא חדש,אוליי זה מפתיע אותכם
    נגוס 12/2019/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים רשעים שה' ישלם כמעשה ידיהם ...הגידו אמן
    סגור