חדשות

ארגוני היוצרים נגד משרד התקשורת: "הורס ומחסל את ההפקות"

איגודי השחקנים ועובדי הקולנוע והטלוויזיה מתלוננים על העדיפות הנמוכה שלה הם זוכים, לטענתם, ממשרד התקשורת. במשרד התקשורת טוענים: "להליך שהם דורשים נדרשת חקיקה שלא ניתן להשלימה בתקופת בחירות" 
אייס | 
חטופים (צילום: רונן אקרמן) (צילום רונן אקרמן)
ארגוני היוצרים זועמים על משרד התקשורת והשר דודי אמסלם כשלטענתם הם זוכים ליחס מפלה לעומת תעשיית הסלולר והטלפונייה. "תור הזהב של הטלוויזיה והקולנוע הישראלי הסתיים", טוענים איתמר אביטן, מנכ"ל אקט (איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה) ואורי רשטיק מנכ״ל שח״ם (איגוד השחקנים).
השניים מתייחסים לבחירה של הניו יורק טיימס ב"חטופים" לסדרה הבינ"ל הטובה של העשור ולדירוגה במקום השמיני של הסדרה "פאודה". בהודעה משותפת של שני האיגודים מעלים היוצרים טענות קשות נגד התנהלות משרד התקשורת כפי שהם רואים אותה ומזהירים מפני קריסה של הפקות: ״המשרד מחסל את תעשיית ההפקות המקומיות, הורס את הטלוויזיה הישראלית ומשאיר את היוצרים ואת עובדי ההפקה פגיעים וללא מקור פרנסה".
לטענתם, "מנכ"ל משרד התקשורת מתעסק אך ורק בעולם הטלפוניה והסלולר ומשאיר את עולם הטלוויזיה לגווע ולמות. הפקות מקומיות כמו חטופים ופאודה, שמייצגות את מדינת ישראל ומרימות את התרבות הישראליות - לא מטופלות ונמצאות בעדיפות אחרונה של המשרד ".
הארגונים טוענים כי מתחילת השנה ירדה כמות ההפקות בעשרות מיליוני שקלים וכתוצאה עובדי התעשייה נפגעים. "את הפגיעה שיצר משרד התקשורת בקליטה הסלולרית ניתן לשקם באמצעות כבלים ואנטנות, אך את הפגיעה בעולם התרבות הישראלית יהיה קשה הרבה יותר לשקם". הארגונים דורשים ממשרד התקשורת לא להמתין לממשלה הבאה "ולפעול באופן מיידי מול סלקום, פרטנר ומפעילי הפלטפורמות האינטרנטיות ולהגיע לפתרונות להצלת היצירה הישראלית".
היוצרים טוענים עוד, כי "לפני ההכרזה על מערכת הבחירות השלישית, איגודי העובדים נפגשו עם שר התקשורת דוד אמסלם, אך מעבר לאמירות אהדה כלליות ליצירה הישראלית, לא התקבלה כל התחייבות לפעולות בשטח להציל את היצירה הישראלית".
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "במשרד התקשורת מייחסים חשיבות רבה ליצירה ישראלית, אך התהליך שעליו הלינו היוצרים מחייב חקיקה בכנסת, שלא ניתן להשלימה בתקופת בחירות.
"שר התקשורת, ח״כ דודי אמסלם, אמר כי בעת האחרונה קיימתי לא מעט פגישות עם היוצרים והמפיקים המקומיים בנושא עידוד ודחיפת היצירה הישראלית. אני רואה חשיבות עליונה ביצירה הישראלית ופועל ללא לאות על מנת להעצים אותה ולקחת אותה הכי גבוה שאפשר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה