חדשות

תוכנית המאה או כתבי האישום: במה עסקו השבוע יותר?

ראש הממשלה ניצב השבוע במוקד של שני אירועים דרמטיים. בשיתוף עם יפעת בקרת פרסום, בדקנו על מה דיברו ברשת יותר, האם השיח היה בעד או נגד נתניהו ולמי מהאירועים נתנו גופי התקשורת יותר חשיפה?

עינת שחק | 
תכנית המאה (צילום מסך כאן 11)
שני אירועים משמעותיים התרחשו השבוע באותו היום: הראשון הוא הצגת תוכנית המאה בבית הלבן, תוכנית השלום האמריקאית של טראמפ שנוצרה בהשראת בנימין נתניהו, והשני הוא הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה בגין מרמה, שוחד והפרת אמונים.
מפילוח השיח ברשת בשבוע האחרון אודות ראש הממשלה, בשיתוף עם יפעת בקרת פרסום, עולה כי תוכנית המאה עניינה את הגולשים ואת כלי התקשורת יותר. אך לאן נטה הסנטימנט ברשת - בעד או נגד נתניהו?
מדברים ברשת - תוכנית המאה מובילה 
עסקת המאה - זוהתה במעל ל-35 אלף שיחות, מתוכן 25% הפגינו שיח חיובי כלפי נתניהו ו-10% מהשיח שלילי.
חסינות נתניהו - זוהתה ב-21 אלף שיחות, מתוכן 45% מההתבטאויות תומכות בראש הממשלה ו-25% בלבד מתבטאים נגדו. זאת, לעומת השבוע שעבר, בו השיח אודות חסינות נתניהו וכתבי האישום קיבל מעל ל-19.5 אלף שיחות, כאשר 40% מתוכן הביעו עמדות המצדדות בראש הממשלה, ו-50% עמדות מתנגדות.
"בשורה התחתונה, עסקת המאה עשתה לנתניהו רק טוב. אמנם בשבוע האחרון ראינו יותר שיחות על החסינות, אבל הסנטימנט לביבי הפך הרבה פחות שלילי: אלה שתומכים בו בעיקר מברכים אותו על היכולת המנהיגותית ועל האומץ לוותר על החסינות, כדי לטרפד את הניסיונות של גנץ לפגוע בו בכנסת", מסביר מני אברהמי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.
התקשורת עוינת? לא בטוח
האם התקשורת עסוקה רק בביקורת וברדיפה אישית של נתניהו? הנתונים מוכיחים אחרת: תכנית המאה קיבלה 1,372 אייטמים בתקשורת. הובילו בחשיפה גלי צה"ל עם 16% ו-218 אזכורים, לאחר מכן כאן ב' עם 11% ו-156 אזכורים, ובמקום השלישי ynet עם 9% חשיפה ו-127 אזכורים. באופן מפתיע, גוף התקשורת שעסק בנושא הכי פחות היה אתר "ישראל היום" עם 0% חשיפה ו-3 אזכורים בלבד.

מנגד, כתבי האישום והחסינות שעמדה על הפרק (וירדה ממנו) זכו להתייחסות פחותה משמעותית, ב-33.3%, עם רק 915 אייטמים. גם כאן שלושת גופי התקשורת המובילים הם גלי צה"ל, כאן ב' ו-ynet (בסדר זה).
בגלי צה"ל הופיעו 132 אזכורים לנושא המהווים 14% חשיפה, בכאן ב' 124 אזכורים ו-14% גם כן, וב-ynet הנושא עלה 87 פעמים המהווים 10% מנתח החשיפה הכללית לנושא.

מעניין לציין כי בכאן 11 למשל, היו 39 אזכורים לכתבי האישום לעומת יותר מפי 2 אזכורים לתוכנית המאה שעלתה 83 פעמים בתאגיד. באתר ישראל היום לעומת זאת עלו כתבי האישום 5 פעמים, המהווים 1% מנתח החשיפה, ויותר מהאזכורים אודות תוכנית המאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה