חדשות

נתניהו נסוג: ענף הבנייה יוחרג מהסגר ויפעל במתכונת רגילה

ראש הממשלה חזר בו מההחלטה לצמצום העבודה בענף והוא יוחרג מההגבלות החדשות, כמו גם ענפים התומכים בו. עדיין לא הוכרע אם עשרות אלפי פועלים פלסטינים יורשו להיכנס לישראל בתקופת הסגר
מערכת ice | 
בנייה (צילום unsplash)
הממשלה החליטה כי ענף הבנייה והתשתיות וכן ענפים תומכי בנייה, יוחרגו מההגבלות החדשות ויוכלו לפעול כרגיל במהלך הסגר הכללי. זאת, לאחר שראש הממשלה נתניהו נסוג מעמדתו הקודמת לפיה ההגבלות בענף יחולו על אתרי בניית מבנים של עד 6 קומות, ויוחרגו אתרים לבניית מבנים גבוהים יותר.
למרות ההחלטה, טרם ברור אם קרוב ל-70 אלף פועלים פלסטינים יורשו להיכנס לישראל בתקופת הסגר. בעקבות היעדרותם של עשרות אלפי פועלים פלסטינים במהלך הסגר הקודם פרויקטים רבים התעכבו, על אף שהענף הוחרג גם אז מתקנות החירום.
מוקדם יותר טען ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, כי אין סכנה בריאותית בפעילות הענף, שכן עובדי הבנייה לא באים במגע עם האוכלוסייה, אתרי הבנייה מבודדים וסגורים. במכתב ששלח לראש הממשלה קרא לו סרוגו לשמור על ענף הבנייה. "הפגיעה הכלכלית תהיה אנושה – יתווספו 300 אלף מובטלים המועסקים בענף ויושבתו פרויקטים לאומיים", כתב.
כזכור, בשבוע שעבר ביקש מנכ"ל משרד השיכון יאיר פינס להחריג את ענף הבנייה גם בסגר הנוכחי, ולאפשר את כניסתם של עשרות אלפי הפועלים הפלסטינים לצורך המשך העבודה באתרי הבנייה. כל זאת, כאשר משרד הבינוי והשיכון מתנהל ללא שר – לאחר התפטרותו של יעקב ליצמן מהתפקיד על רקע המחלוקת סביב הסגר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה