חדשות

הפגנה עד קילומטר מהבית: ועדת החוקה אישרה את הרחבת הגבלות הקורונה

רוב חברי הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר הצביעו בעד הצעת החוק שתמנע את ההפגנות בבלפור. הצעת החוק תובא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בהמשך הערב. במקביל לדיון, מאות מפגינים הגיעו סמוך לכנסת ופונו בכוח על ידי שוטרים
שרון טל | 
הפגנות מול הכנסת (צילום איחוד המחאות)
ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה את הצעת החוק להגבלת ההפגנות, במסגרתה יותר להפגין עד קילומטר מהבית בלבד. המשמעות - מניעת ההפגנות בבלפור שהתקיימו למעלה מ-3 חודשים ברציפות. החוק צפוי להיכנס לתוקפו הלילה בחצות, וטעון את אישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. במסגרת החוק, תוכל הממשלה להכריז על "מצב חירום מיוחד" למשך שבוע ואפשרות הארכה עד 21 יום. 
בחוק תמכו 9 ח"כים: יעקב אשר (יהדות התורה), טלי פלוסקוב, עמית הלוי, עוזי דיין (הליכוד), איתן גינזבורג, עינב קאבלה, מיכל וונש, תהלה פרידמן (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס).לחוק התנגדו 6 ח"כים יואב סגלוביץ', מאיר כהן (יש עתיד תל"ם); אוסאמה סעדי, ואליד טאהא, (הרשימה המשותפת); אלי אבידר (ישראל ביתנו), ניצן הורוביץ (מרצ).
במהלך הדיון בוועדת החוקה, הגיעו מאות מפגינים סמוך למשכן הכנסת ופונו בכוח על ידי כוחות משטרה. הח"כים אלי אבידר מישראל ביתנו ושלמי קרעי מהליכוד התעמתו בדיון ואבידר אף כינה את קרעי "חבר במשפחת פשע" וקרא לו להתפטר. במקביל, ציין אבידר את פינוי המפגינים בכוח במקביל לדיון בכנסת. 
באיחוד המחאות מסרו כי "היום הוא יום שחור למדינת ישראל. בשעה זו מתנהל בכנסת דיון בחוק שמאפשר לראש הממשלה לאסור הפגנות. זהו חוק דיקטטורי שיהפוך את ישראל למדינה נוסח רוסיה ואירן! במקביל מתבשלת טיוטת חוק חדשה לגיוס כוחות מילואים, כדי שיושלם מהלך העוצר הצבאי על אזרחי ישראל. הממשלה עושה את כל המאמצים למסמס את המחאה, לאחר שפורסם בימים האחרונים שעיקר ההדבקה מתרחשת בבית ובחללים סגורים. ההחלטות מתקבלות תוך התעלמות מוחלטת מהמלצות הדרגים הרפואיים ואנשי המקצוע ומהנתונים שמראים שאין אף נדבק מההפגנות בארץ. אנו דורשים מממשלת ישראל להקים פורום מומחים רחב ודיון פומבי שפתוח להשתתפות הציבור, ביטול חוק הסמכויות והקמת מועצה ציבורית לשעת חרום, שיתוף הציבור בהליך קבלת החלטות וחיזוק וביצור הדמוקרטיה והחופש להפגין. הציבור לא מטומטם, הוא לא קונה את השקרים והספינים. לא נרפה ולא נשקוט עד אשר הציבור יהיה שותף מלא בקבלת ההחלטות ועד שיוכל לוודא שההחלטות מתקבלות באופן נטול אינטרסים ולטובת הציבור בכללותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה