חדשות

לא לאפשר פתיחת עסקים קטנים כדי למנוע הפגנות? "החלטה הזויה ומטורללת"

בוועדת החוקה הוחלט לא לאפשר לעסקים קטנים עד 10 עובדים לעבוד, בטענה כי הדבר יכשיר הפגנות. נשיא ארגון העצמאים: "העסקים הקטנים הפכו בני ערובה!"
מערכת ice |  5
רועי כהן ביבי נתניהו (צילום לע"מ ולה"ב)
סערה נרשמה אמש (ה') בוועדת החוקה, בעקבות ההחלטה שלא לאפשר לעסקים קטנים עד 10 עובדים, לפעול במהלך הסגר. חברי הוועדה דרשו זאת, אך במשרד הבריאות ובמשרד המשפטים התנגדו תוך הבהרה כי המשמעות היא פגיעה ב"מצב החירום המיוחד" עליו הוחלט, שלא מאפשר הפגנות. כלומר, אישור לעסקים הקטנים היה מאפשר גם הפגנות, דבר שבממשלה עבדו קשה מאוד על מנת לנטרל.
ההחלטה שלא לאפשר עבודה לעסקים קטנים כי הדבר יאפשר גם הפגנות, התקבלה באופן קשה בקרב גורמים במגזר העסקי. נשיא ארגון העצמאים (לה"ב), עו"ד רועי כהן אמר: "העסקים הקטנים הפכו בני ערובה! זה לא נתפס, שאחרי שיש הסכמה כמעט גורפת, קואליציה ואופוזיציה בוועדת החוקה כי אין סיבה לא לאפשר לעסקים הקטנים עד 10 אנשים להמשיך לפעול, החשש מחידוש ההפגנות היות ואז כבר לא יהיה מצב חירום עוצר את ההחלטה".
השתתפתי בדיון והתרעתי בפני חברי הוועדה שהם הולכים במחי יד וללא נימוק בריאותי להביא לפיטורי חל״ת של 300 אלף עובדים שלרובם לא יהיה עוד לאן לחזור וזאת בגלל האיסור לפעול לעסקים עד 10 עובדים ללא קבלת קהל , איזה התקהלות יש במשרד עו״ד , סוכן ביטוח , משרד תיווך , מעצבת פנים , שמאים , אדריכלים , משרדי יועצים? הממשלה איבדה את דרכה, באיזה מדינה מתוקנת קושרים הפגנות עם פרנסה וקיום כלכלי , העסקים קורסים ובמקום להושיט להם יד מורידים  גיליוטינה על מקור פרנסתם , לצערי בהחלטה הזו הפכנו העצמאים והעסקים הקטנים רשמית לכלי משחק של הממשלה, חייבים לעצור את מחול השדים הזה".
העורכת הכלכלית של חדשות 12, קרן מרציאנו, הגיבה בנושא בטוויטר: "ההחלטה של ועדת החוקה אמש לא לאפשר לעסקים קטנים לפעול כדי להצדיק את הגבלת ההפגנות היא הזויה ומטורללת. המשמעות המיידית שלה היא פיטורים או חל"ת לעשרות אלפי עובדים".
גם ח"כ נפתלי בנט הגיב ואמר: "הבטן שלי מתהפכת מזעם כשעוברות למול עיניי תמונות בעלי העסקים שמאבדים את עתידם, את כבודם, את לחמם ואת עתיד ילדיהם. בגלל נתניהו, מנדלבליט וניסנקורן. כמה סבל הממשלה מטילה על אזרחי ישראל בשל שיקולים פוליטיים אנוכיים. מרגעי השפל של ישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עסקים קטנים
    אור 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי עבור איסור הפגנות ישמיד את בעלי העסקים הקטנים והוא חושב שזה לא ישפיע על הבחירות הבאות אז הוא חיי באשליות
    סגור
  • 4.
    ביבי נכשל
    אילן דיין 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל זה טייקוניים אנחנו לא מעניינים אותו
    סגור
  • 3.
    זועקת לעזרה
    ויקי 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יתכן לאפשר למצב הבילתי ניסבל והבילתי ניתפס הזה להימשך.....זועקת לעזרה!!!!!!!!!!!! פרנסתינו נישללת בחוסר צדק מוחלט.!!!!!! כמה עוד ניסבול??!!
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לביבי
    Mt 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ביבי. רק ביבי. מותר לו לעשות הכל ואנחנו נבחר בו.
    סגור
  • 1.
    ההפגנות, שעוד יותר מטרללות את העבריינית,
    חרדה למדינה 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הן הסיבה היחידה לסגר. תפנימו זאת כל מצביעי הליכוד המושחת בעבר ושנו את הצבעתכם.
    סגור