חדשות

ישראל כ"ץ על עזיבת קרן טרנר: "לא אתייחס לרכילות בשם מקורבים"

שר האוצר התייחס בהרחבה לפרישת מנכ"לית משרד האוצר וכתב על השמועות סביב סיבת העזיבה: "אין לפרישה שום קשר לתקציב, לא אתייחס למתקפות תקשורתיות בעלות אינטרס". על המשבר הקואליציוני: "המציאות מול כחול לבן מקשה על כולם"
מערכת ice |  2
קרן טרנר, ישראל כ'ץ (צילום דוברות הכנסת)
יממה לאחר פרישתה של מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר, שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס בהרחבה לעזיבתה, זאת לאחר שבהודעת העזיבה שחרר כ"ץ את ההודעה הלקונית: "עבודתה של קרן הייתה יוצאת דופן ותרמה רבות למגזר הציבורי ולאזרחי המדינה. אני מודה לה בשמי ובשם ממשלת ישראל על שנים של עבודה משותפת במשרדי התחבורה והאוצר, שהובילה להישגים רבים שהשפיעו על כל בית בישראל. אני מאחל לקרן הצלחה רבה בהמשך הדרך".
אך לאחר שהתברר כי בין היתר טרנר החליטה לעזוב את התפקיד בעקבות חילוקי דעות עם השר כ"ץ, כעת מוציא השר הודעה בעמודי הסושיאל שלו: "באשר לפרישת מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר. נפרדנו בהודעה משותפת יפה עם דברי שבח הדדיים, ובואו נשאיר את זה כך. אין לפרישה שום קשר לתקציב, למדיניות ולהתנהלות משרד האוצר. לא אתייחס לרכילות בשם מקורבים ולמתקפות תקשורתיות בעלות אינטרס". כתב כץ בפתח דבריו.
בין היתר התייחס למשבר הקואליציוני וכתב: "כמובן שהמציאות מול כחול-לבן והשיתוק ההדדי בחלק מהתחומים מקשה על כולם, בייחוד בעניין חוקי ההסדרים והרפורמות החשובות שאני רוצה לקדם והם מונעים, אבל הצלחתי לנווט ולהעביר עד היום את כל ההחלטות המרכזיות שיזמתי, כולל תקציב שנת 20 המשכי מלא, שמאפשר לכל משרדי הממשלה לתפקד, ותוכנית רשת הביטחון הכלכלית בגובה 90 מיליארד לסיוע למובטלים, לעצמאים ולבעלי העסקים עד לאמצע השנה הבאה, ותוכניות סיוע נוספות חשובות לקבוצות כמו הנכים ולכלל הציבור - וזאת בתמיכה פה אחד בממשלה ובכנסת".
כ"ץ התייחס בפוסט גם לנושא ההפגנות: "העברנו ואנחנו ממשיכים להעביר החלטות חסרות תקדים בתחומים שונים שכולן מבוצעות היטב ע"י הדרג המקצועי באוצר בלווי צמוד שלי והכל בא לידי ביטוי בשטח. לא בכדי אין הפגנות על רקע הסיוע הכלכלי. אנו מקדמים בימים אלה את תקציב שנת 21 בהתאם לשיקולים המקצועיים ולוח הזמנים הנדרש - ולא בהתאם לדרישות פוליטיות של כחול לבן. ראש אגף תקציבים שעירב פוליטיקה בתפקידו התפוטר וסגנו מונה במקומו, וכעת המנכ"לית שמיניתי סיימה את תפקידה בהסכמה הדדית. נקבע מ"מ מתוך המשרד ובקרוב ימונה מנכ"ל חדש".
בסוף נגע גם בנושא פרישת החשב הכלכלי: "פרישת החשב הכללי, שאני מאוד מעריך, היא מסיבות אישיות שלו, וכבר נקבע לו מחליף מצוין שימונה בקרוב. כל הניסיון ליצור דימוי של התפרקות הוא פוליטי ומגמתי ורחוק מאוד מהמציאות. כל הדיונים באוצר הם מקצועיים ומכבדים וברמה הנדרשת ואני כשר הממונה קובע בסופו של דבר את המדיניות, ותפקיד הפקידות לתמוך ולבצע".
כ"ץ סיכם: "אנו צועדים בדרך ארוכה וקשה. אני רואה לנגד עיני אך ורק את טובת הציבור ובעלי העסקים הזקוקים לסיוע ופועל למענם ללא פשרות וכך בכוונתי להוסיף ולעשות גם בעתיד. נמשיך לצעוד ביחד עד ליציאה מהמשבר והחזרת המשק הישראלי לצמיחה ושגשוג".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הניתוח הכושל שלך לקיצור קיבה הוא רכילות
    ארקדי דל 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשעוד ועוד בכירים בורחים מהספינה אותה אתה מנווט - זה לא רכילות, זה החיים שלנו. צדק ברקוביץ... אתם מתנהלים כמו ארגון פשע.
    סגור
  • 1.
    בכירי משרדך קופצים מהטיטאניק. מה פה רכילות?
    הדי חלפין 10/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מאמינים לך, בך או בנאשם. ריסקתם את המדינה. מקווה לראות את קרן טרנר ושאול מרידור בהפגנות. זה רק מראה שלהבדיל מהפולטיקאים, בשירות הציבורי משרתים לא מעט אנשים ישרי דרך ובעלי מצפון.
    סגור