חדשות

איילת שקד בראיון ל-ice: "דוחפים מהאופוזיציה למען העסקים הקטנים"

שרת המשפטים לשעבר חוצה את ישראל ומציבה מטרות ברורות: "לנצח את הקורונה, לשקם את הכלכלה ולאחד את העם". על יו"ר מפלגתה היא אומרת: "בנט יכול להיות ראש ממשלה מצוין"
יהודה לוינגר |  3
איילת שקד (צילום פייסבוק/איילת שקד)
ביקורת על הממשלה דווקא מימין. במפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט, חורשים את השטח ומציעים אלטרנטיבה שלטונית בכל הקשור למשבר הקורונה. חברת הכנסת אילת שקד בראיון ל-ice על הפעילות שלה עבור העסקים הקטנים, ואיך דווקא מהאופוזיציה אפשר לפעול לפתרונות במצב הכלכלי: "אנחנו דוחפים דברים שהממשלה לא עושה ורוצים שתעשה".
מפלגת ימינה משנה את פניה. אם פעם כלפי חוץ דווקא נושאי מדיניים, משפט ודת-מדינה היו עיקר העיסוק התקשורתי סביב המפלגה, בתקופת הקורונה הנושא הכלכלי אצלה עלה לעדיפות ראשונה, במיוחד עקב פעילותו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, שמשך את כולם אחריו לשם. 
"לא הסכמנו להיות אסקופה נדרסת של נתניהו"
שקד מבהירה כבר בתחילת הריאיון שהנושא הכלכלי הוא לא חדש עבורה: "זה תמיד היה חשוב לי, וגם כשרת משפטים התעסקתי בנושאים כלכליים ועבור העסקים הקטנים. יזמתי את הקמת הבורסה לעסקים קטנים ובינוניים. תקופת הקורונה אמנם מעצימה את העיסוק הכלכלי כי מי שהכי הרבה סובלים מהמשבר זה העצמאיים והקטנים והבינוניים. טיפלנו בכל אלה כל השנים, אבל עכשיו בעצימות גבוהה יותר כי הם סובלים".
אם הנושא כל כך חשוב לכם, אז למה לא דרך הקואליציה? "יש משמעות לזה שאנחנו באופוזיציה", אומרת שקד על החסרונות בצד ההפוך של השלטון, "נתניהו לא רצה שנהיה בממשלה עם סמכויות ושנהיה פקידים זוטרים ואל רצה להשאיר את מה שהיה שלנו בידינו כמו ועדת החוקה. לא הסכמנו להיות אסקופה נדרסת - אם להיכנס אז עם שותפים עם סמכויות והוא (נתניהו) לא רצה בזה והחליט אסטרטגית לפרק את גוש הימין. אנחנו בהחלט אלטרנטיבה עצמאית שלטונית ומנסים לדחוף מהאופוזיציה".
לשקד עומדות כמה נקודות זכות במאבק במשבר הכלכלי בתקופת הקורונה, והייתה הראשונה לדחוף שאילת תהיה "אי תיירותי": "לנסות להחיות את המקום, יש שם 70% אבטלה, זה נורא ואיום". גם בנושא מעבדת הנתב"ג שתבדוק את האזרחים היוצאים והחוזרים דוחפת שקד מהאופוזיציה: "מדברים עליה מיוני ולא זזים"

"השיקולים של הממשלה הם פוליטיים ולא ענייניים"
הממשלה לא פועלת במשבר הקורונה? 
"אנחנו דוחפים דברים שהממשלה לא עושה ורוצים שתעשה. כמו הסיפור של אילת וים המלח (והפיכתם לאי תיירותי) והמאבק של הצימרים. מנסים בקטנה לעזור למי שאפשר. הממשלה לא מנהלת את משבר הקורונה, השיקולים שלה הם פוליטיים ולא ענייניים כמו תכנית "הרמזור" שלא התחילו אותה בזמן בגלל שיקולים פוליטיים".
השבוע יזמה שקד חוק לביטול תוספת קנס של 50% לבעלי עסקים שלא הצליחו לשלם: "הייתי השבוע בסיור בשוק ברמלה, בעלי חנויות ובסטות, אנשים שמחזיקים בקושי רב שחטפו קנסות של 5,000 ש"ח שאחרי 3 חודשים הוכפלו. הלכתי לרשות האכיפה והגבייה ומשרד המשפטים והגשתי הצעת חוק במקום 50% שיהיה 25% כי הם לא מצליחים לשלם את הקנס ואחר כך הוא קופץ".
הייתה עלייך ביקורת שלא הצבעת לחוק דמי פגיעה בעצמאיים: "ספין. הייתי בבידוד ולכן הייתי מקוזזת. המשמעות היא שאני בעד ותמכתי ומישהו מהליכוד היה צריך להצביע נגד, אז הוא לא בא להצביע. זה בדיוק כמו להצביע בעד. זה ספין מכוער של לפיד וליברמן".
"בנט יכול להיות ראש ממשלה מצוין"
בהקשר הפוליטי: מפלגת ימינה קפצה בסקרים: "אנחנו רואים את התמיכה ברחוב בכל מקום שמגיעים אליו ומתחברים לשטח. אנחנו לא מתבשמים מהסקרים, סקרים זה דבר נכון לרגע ואי אפשר לדעת מה יהיה בבחירות. אנחנו רואים את עצמנו כאלטרנטיבה שלטונית להיות מפלגת שלטון, בנט יכול להיות ראש ממשלה מצוין".
אתם תרוצו על הטיקט הכלכלי? "חד משמעית. מה שהכי חשוב לימינה כרגע אלו שלוש נקודות: לנצח את הקורונה, לשקם את הכלכלה ולאחד את העם".
אם תהיו בממשלה, הפעם תלכי על תיק האוצר במקום המשפט? "תיקי האוצר והמשפט הם הכי חשובים בעיניי. אבל בוא לא נחלק תיקים לפני שמרכיבים ממשלה. יש עוד הרבה עבודה לעשות ואנחנו לא במערכת בחירות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מפלגת ימינה
    niv 11/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם שיקרתם את הציבור איפשר להמין לכם אתם לא אמינים בשום דבר
    סגור
  • 2.
    ומה השיקולים שלך?
    משה 11/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה היית בהצעת החוק של פיצויים לעצמאים? היו חסרים שני קולות ו"בצירוף מקרים" אף אחד מימינה לא היה שם. אתם פשוט מפחדים לדרוך בעולם בלי נתניהו ותומכים בו גם מהאופוזיציה
    סגור
  • 1.
    תמשיכו לבנות אותה.. (ל"ת)
    טל12 11/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור