חדשות

ביידן לאחר ניצחונו: "אהיה נשיא לכל האמריקנים", טראמפ לא יתקשר לברך

המועמד הדמוקרטי שהוכרז ברשתות התקשורת כנשיא החדש צייץ בטוויטר: "אחזיר על האמונה שנתתם בי", הנשיא היוצא לא מתכוון לקבל את הפסדו וסופג ביקורת מהרפובליקנים, הילארי קלינטון וננסי פלוסי מאושרות מההישג
כפיר אדר |  1
גו ביידן (צילום טוויטר ג'ו ביידן)
המתיחות בארצות הברית נמצאת בשיאה אחרי ההכרזה הרשמית הערב (שבת) של רשתות השידור בדבר ניצחונו של ג'ו ביידן במרוץ לנשיאות ארצות הברית בדרך לבית הלבן. בעוד שהמנצח כבר יוצא בהודעות שמבשרות על בחירתו והתודה שלו לעם האמריקאי, יריבו נוהג באופן שלא נראה עד כה בארה"ב.
ביידן צייץ בקצרה: "אמריקה, אני מתכבד שבחרת בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה שלפנינו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לך את זה: אני אהיה נשיא לכל האמריקנים - בין אם הצבעת עבורי ובין אם לא. אני אחזיר על האמונה שנתתם בי". 
סגנית הנשיא החדשה, קמלה האריס, צייצה בטוויטר שלה: "הבחירות האלה הן בערך הרבה יותר מג'ו ביידן או אני. זה עוסק בנשמת אמריקה ונכונותנו להילחם למענה. לפנינו המון עבודה. בוא נתחיל".
 
אגב, מאות מתושבי וושינגטון יצאו לרחובות כדי לחגוג את הבחירה של ביידן לנשיאות, הנהגים בכבישים צפרו לכבוד המאורע וגם ליד הבית הלבן היו כאלו שהגיעו כדי לחגוג את ההודעה על הנשיא החדש.  בכל מקרה, ביידן כבר שינה את תוארו בטוויטר ל"הנשיא הנבחר".
על פי הדיווחים בארצות הברית, הנשיא המכהן דונלד טראמפ לא מתכוון להרים טלפון לביידן ולברך אותו על ניצחונו בבחירות, נשמעות גם הערכות כי הוא לא יסכים לקחת חלק בטקס כניסתו לבית הלבן וכי יש סיכוי כי גם אם יפסיד וטענותיו בבית המשפט לא יתקבלו, הוא עדיין יסרב לקבל את ההפסד ולברך את יריבו.
יש ביקורת רבה על ההתנהלות של טראמפ גם מבית, כאשר גם במפלגה הרפובליקנית לא מקבלים את הדרך בה הוא קיבל את התוצאות הסופיות ולדעת רבים במפלגה היה עליו לנהוג בצורה הרבה יותר מכובדת ולהודות בהפסד, דבר שהיה מוסיף כבוד מאשר הדרך בה בחר שלטענתם מטילה כתם על המוניטין.
הילארי קלינטון, מי שהפסידה לטראמפ בבחירות ב-2016 צייצה: "המצביעים דיברו, והם בחרו ג'ו ביידן וקמלה האריס להיות הנשיא הבא שלנו וסגנית הנשיא. זהו כרטיס להכנת היסטוריה, דחייה של טראמפ, ודף חדש לאמריקה. תודה לכל מי שעזר לגרום לזה לקרות. הלאה, יחד".
 
ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, בירכה: "שמרנו על הרפובליקה! מזל טוב לג'ו ביידן על הניצחון על נפש ארצנו. מזל טוב לקמלה האריס שעשתה היסטוריה. זה זמן לרפא והפעם לצמוח יחד".
 
אגב, ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הוא המנהיג העולמי הראשון שבירך את ביידן על ניצחונו, למרות שתוצאות רשמיות טרם פורסמו. "שתי המדינות שלנו הן חברות קרובות, שותפות ובעלי ברית. אנו חולקים מערכת יחסים ייחודית על הבמה העולמית. אני ממש מצפה לעבוד יחד ולבנות על כך איתכם", צייץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שגיאת כתיב
    יוני 11/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טראמפ לא התקשר לברך...
    סגור