חדשות

לאחר שתיקה ארוכה נתניהו מברך את ביידן, בשמאל מבקרים: "פחדנות מבישה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את ג'ו ביידן על בחירתו לנשיאות ארה"ב, וזאת לאחר שרשתות הטלוויזיה באמריקה הכריזו על ניצחונו כבר אתמול בלילה. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ביקר את העיכוב של נתניהו: "פוגע באינטרסים של ישראל"
יהודה לוינגר |  9
טראמפ, נתניהו, ביידן (צילום Fox News /youtube, עמוס בן גרשום, לע״מ, פייסבוק/Joe Biden)
ג'ו ביידן נבחר לנשיא ארה"ב. לאחר לילה שלם מאז ההכרזה על ניצחונו, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הבוקר (ראשון) ברכות למועמד הדמוקרטי שנבחר. נתניהו בירך את ביידן וסגנית הנשיא המיועדת קמלה האריס וכתב: "איחולים, יש לנו יחסים אישיים חמים למשך תקופה ארוכה, במשך 40 שנה, ואני מכיר אותך כחבר גדול של ישראל". על שיתוף הפעולה בין ישראל לאמריקה, כתב ראש הממשלה: "אני מצפה לעבוד איתך ועם קמלה כדי לחזק את הברית המיוחדת בין ישראל וארה"ב".
 
נתניהו הוסיף גם ברכה לנשיא היוצא, דונלד טראמפ, על החברות שהראה לעם ישראל ולו  עצמו. ראש ממשלה הוסיף להודות על ההכרה של טראמפ בירושלים ובגולן, על העמידה נגד איראן, ועל הסכמי השלום היסטוריים. 
ברכתו של נתניהו מגיע לאחר ביקורות שהושמעו על העיכוב של ישראל בברכת הנשיא הנכנס, לאחר שרוב מנהיגי העולם המערבי יצרו קשר עם ביידן. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את שתיקתם של ראש הממשלה נתניהו והחליפי גנץ שחיכו לכאורה לתוצאות הרשמיות וכתב: "העובדה שנתניהו, גנץ ואשכנזי, לא בירכו עדיין את נשיא ארה"ב הנבחר היא פחדנות מבישה שפוגעת באינטרסים של ישראל. אם נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה, וראש ממשלת בריטניה יכולים לעשות זאת, גם אתם יכולים".
בהמשך הלילה, בירך ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ את ביידן: "תומך וידיד של ישראל". גנץ התייחס לבחירתה של קמלה האריס כאשה הראשונה שמכהנת בתפקיד ואיחלה לה גם את ברכת הדרך: "אני מבקש לברך גם את שותפתו קמילה האריס, שעשתה היסטוריה בהיותה האישה הראשונה שתתמנה לתפקיד סגנית הנשיא".
גם נשיא המדינה רובי ריבלין בירך את ביידן: "הברית האסטרטגית בין מדינותינו ובין האומות שלנו חזקה מכל הנהגה פוליטית ואינה נשענת על ידידות בלבד. בשם העם בישראל, אני מאחל לך ולממשלך הצלחה רבה ומבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים".
יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הודה לנשיא היוצא, דונלד טראמפ, ולא התייחס לבחירתו של ביידן: "תודה לך הנשיא טראמפ, בשם עם ישראל. אתה תיזכר לנצח כחבר אמת של מדינת ישראל. הובלת מהלכים מהפכניים לביצור קיומה של ישראל. העברת את שגרירות ארה״ב לירושלים ללא פחד. הכרת ברמת הגולן. הבאת לנו שלום ללא ויתור על שטח. הבהרת שמוקד הסכסוך איננו הפלסטינים. לעולם לא נשכח", כתב בנט.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    סיבת הברכה של רוה"מ
    נכה כלכלי 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש הממשלה בירך באופן עלום על הבחרותו לאחרונה של ביידן, מבלי לציין את מהות הבחירה (הנשיא הנבחר). לגבי דידו אני מציע לעזור לו באשר לסיבה: (א) נשיא האגודה למניעת טבח ליווייתנים, (ב) נשיא אגודת טיפוח הצמחונות העולמית, (ג) נשיא האגודה לטיפוח גינות נוי בחוף השנהב. המנחש נכונה יזכה בערכה הכוללת 3 סיגרים קובניים ובקבוק שמפניה אחד. את הניחושים נא להפנות ללשכת רוה"מ.
    סגור
  • 7.
    קבוצת המגן של ביבי
    משה 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלו תדרוך לברך בחצי פה.מפחד כי טראמפ עדין נמצא בעורפם הם מפחדים.חחחחח
    סגור
  • 6.
    אוייש ביקורת ילדותית לגמרי (ל"ת)
    לילך 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ביבי מספיק
    צבי 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי לך הביתה
    סגור
  • 4.
    ביבי מברך את ביידו
    מלאך המוות 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שינאת השמאל חולנית גם שראש הממשלה מברך אז למה וכמה תקשיבו אני הייתי בשמאל אתם חולים בראש חזק אין בכם כלום נבובים וחלולים כולל הכותב תגיד מה רצית להוכיח
    סגור
  • 3.
    קשקוש
    יפעת 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתניהו. ברך. את עצמו.אני ואני "אנחנו. מכירים 40שנה".תוז,הוא. שם. עליך קצוץ,הוא יודע מי אתה,מברך רק נותני. מעטפות.מושחת
    סגור
  • 2.
    ממתי לברך את הנשיא הנכנס
    גל 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לעיני כל באמצעות הרשתות החברתיות ובעברית. עוד פרופגנדה... וגנץ לא רצה לברך את ביידן עוד לפני כולם?
    סגור
  • 1.
    ליקוקיאדה
    Esti 11/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסר דאגה מליבך יאיר לפיד. מיד יפתחו כאן במחול הליקוקים(ראה ליקוקיאדה) וה שלחי ביידן מי יכילם??? וכן,גם פמלה האריס היא שלנו וחלקנו.הרי היא נשואה ללא ערל....
    סגור
  • פפפפפפ
    דני 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד אתה בושה למדינה. אתה לא חושב שזה חוצפה לדבר כך על ביבי ראש הממשלה
    סגור