חדשות

רגע לפני חילופי הממשל בבית הלבן: מזכיר המדינה פומפאו עם רשימת מתנות לישראל

ביקור היסטורי של בכיר אמריקאי בהתנחלויות, ביטול סימון המוצרים מיהודה ושומרון, הכרה בריבונות ברמת הגולן, וצעדים כספיים נגד תנועת החרם BDS - מזכיר המדינה האמריקאי בביקור פרידה בישראל ומסמן את הגבולות לפני שביידן נכנס לבית הלבן
יהודה לוינגר | 
מייק פומפאו (צילום יוטיוב)
ביקור הפרידה של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו. רגע לפני חילופי השלטון בבית הלבן עם עזיבתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, האמריקאים מנסים לקבוע עובדות בשטח עם הצהרות לטובת ישראל של פומפאו וביקור היסטורי של בכיר אמריקאי בהתנחלויות.
פומפאו הכריז על מאבק בתנועת החרם ה-BDS ואף הצהיר שמחלקת המדינה האמריקאית תנקוט נגד התנועה בצעדים משמעותיים למיגורה כמו הגבלת תמיכה כספית לארגונים שמעורבים עם ה-BSD ואף כינה את התנועה כאנטישמית: "אנו נחושים להילחם בארגון", אמר פומפאו והוסיף שמשרד החוץ בראשותו יבדוק את השימוש בכספים כדי לוודא שאינם תומכים בקמפיין הקשור לתנועת החרם הבינלאומית.

פגישת ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה מייק פומפאו. מתוך פייסבוק רה"מ
בנוסף ביקר מזכיר המדינה האמריקאי ברמת הגולן יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי, בביקור שגיבה את הריבונות של ישראל באזור: "אי אפשר להתכחש למה שהנשיא טראמפ הכיר בו, ושנשיאים אחרים סירבו לעשות ולהגיד שרמת הגולן היא חלק מרכזי בישראל". עוד הוסיף מזכיר המדינה: "תארו לכם מה היה קורה וכמה נזק היה נגרם לישראל אם אסד היה שולט על המקום הזה. לישראל יש זכות להגן על ריבונותה וממשל טראמפ ימשיך לעשות הכול כדי להבטיח שזה מה שישראל תעשה".
עוד לפני כן ביקר פומפאו בביקור היסטורי בהתנחלות, ביקור ראשוני של בכיר אמריקאי מאז 1967. מזכיר המדינה ביקר ביקב ביישוב פסגות ואף הכריז כי ממשל טראמפ החליט לסמן מוצרים שמגיעים מיהודה ושומרון ככאלו שהגיעו מישראל. המשמעות: מוצרים שמיוצרים בהתנחלויות ויימכרו בארה"ב לא יסומנו באופן שונה מכאלו המגיעים בתחומי הקו הירוק ויחול איסור לסמן מוצרים כאלו כמו "שטחים כבושים" וכדומה.
לקראת הערב נפגש פומפאו עם ראש המוסד יוסי כהן לארוחת ערב משותפת בה ידונו כל נושא ההתמודדות עם תכנית הגרעין של איראן. סוגיה שעלתה עם היבחרו של הנשיא ג'ו ביידן והחשש הישראלי משינוי המדיניות האמריקאית כלפי המאבק באיראן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה