חדשות

איומי רצח וסחיטה ברשתות החברתיות: עלייה בעבירות המקוונות בחברה הערבית

הפשיעה בחברה הערבית עולה גם ברשתות החברתיות כאשר מעל 7 אלף תיקים נפתחו בעקבות איומים ברצח, סחיטה והסתה ברשתות החברתיות. חבר הכנסת מנסור עבאס: "יש לגבש מתווה לטיפול שורש באלמנטים פוגעניים המביאים לאלימות פיזית ומילולית"
יהודה לוינגר | 
פייסבוק (צילום pexels)
במחקר שהוצג היום (שלישי) בוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית בכנסת, עולים נתונים קשים נגד האכיפה בעבירות במגזר הערבי, גם בפשיעה ברחבי האינטרנט. 7,205 תיקים נפתחו בין השנים 2018-2020 על עבירות מקוונות בחברה הערבית בעיקר כלפי שלוש תלונות מרכזיות: איומים ברצח, סחיטה והסתה ברשתות החברתיות.
הדיון בוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית של הכנסת, בראשות חבר הכנסת מנסור עבאס, עסקה בנושא בנושא פשיעה מקוונת בחברה הערבית - הסתה, איומי רצח וסחיטה ברשתות החברתיות.
על פי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוצג בדיון, עולה כי נרשמה עלייה של 19% במספר התיקים. מהדו"ח עולה כי עילת הסגירה הנפוצה - 59% מכלל סגירות התיקים - הינה משום "עבריין לא נודע", וכי רק 58 תיקים נפתחו בשלוש השנים האחרונות בגין הסתה.
בדיון נשמעה תגובתו של גלעד בנט, נציג המשטרה שהתייחס ל- 58 תיקי ההסתה שעלו מדוח מרכז המחקר של הכנסת והסביר את המורכבות בפתיחת תיק נגד הסתה וכי יש לעבור אישור מקדים מפרקליטות המדינה.
יו"ר הוועדה חה"כ עבאס סיכם את הדיון בפנייה למשרדים השונים בבקשה לפילוח הנתונים וקרא להקמת שולחן עגול ואמר: "יש לקיים שולחן עגול לפרקליטות למשטרה לייעוץ המשפטי ומשרד החינוך ונציגים מהחברה הערבית כדי להביא לגיבוש מתווה לטיפול שורש באלמנטים פוגעניים המביאים להתנהגות אלימה פיזית ולא רק מילולית לכלל האוכלוסייה במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה