חדשות

גנץ הכריע: כחול לבן תצביע בעד פיזור הכנסת

הסערה הפוליטית נמשכת, בני גנץ מודיע כי יצביע על פיזור הכנסת מחר ואם יהיו בחירות, תוקם ממשלה ללא נתניהו: "אזרחים רבים מבקשים מנהיגות אחרת, הם מאסו בתרגילים בהם פוליטיקה זה הכל"
מערכת ice |  2
בני גנץ (צילום מסך קשת 12)
הדרמה הפוליטית נמשכת, שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (שלישי) בתקשורת, כחול לבן תתמוך בפיזור הכנסת. למרות זאת, גנץ עדיין משאיר פתח למניעת הבחירות: "אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית".
בפתח דבריו אמר גנץ, "הכרתי את הרקורד שלו כ"מפר הבטחות סידרתי", אך חשבתי שאזרחי ישראל חשובים יותר מכל מנהיג ושנתניהו יתעלה לגודל השעה. זה לא קרה. נתניהו הבטיח אחדות? - אז הבטיח! נתניהו התחייב שלא יהיו טריקים ולא יהיו שטיקים? - אז התחייב! נתניהו הבטיח ניהול אחראי של משבר הקורונה? - אז הבטיח! נתניהו לא מקיים- והציבור משלם! לא לי שיקר נתניהו – לכם הוא שיקר. לא אותי הוליך נתניהו שולל, אלא את אזרחי ישראל כולם!"
"נתניהו הפך את המלחמה בקורונה לקמפיין אישי להאדרת שמו תוך שהוא מציג כל מהלך כהישג שלו, כאילו לא מדובר במאמץ משולב של משרדי הבריאות, הפנים, החינוך, הכלכלה וכמובן של מערכת הביטחון וצה"ל. וכל זה קרה רק מסיבה אחת: נתניהו מצוי במסלול הישרדות אישי".
עוד הוסיף כי נתניהו חושב רק על המשפט ולא על אזרחי ישראל: "הסרגל היחידי על פיו מתקבלים החלטות הוא הניסיון להיחלץ ממשפטו". והוסיף פנייה אישית: "אזרחי ישראל, נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות. הדרך שהוא בחר זה אי אישור התקציב, בניגוד למה שהוסכם".
נתניהו אוהב להשוות אותנו לנאורות ולמצליחות שבמדינות העולם. תראו לי עוד מדינה שבה ראש הממשלה מונע תקציב ממדינתו,מעכב מינוי מפכ"ל, מונע מינוי פרקליט מדינה, 
מקפיא את תהליכי חקיקה בכנסת. איפה זה קורה?בשבדיה? באנגליה? בנורבגיה?"
נתניהו התחייב להעביר תקציב באוגוסט ולא קיים, הבטיח בדצבר שוב לא קיים. מישהו מאמין להבטחה נוספת שלו? משפחות נאבקות על קיומן ואזרחים רבים נקלעים למצוקה ולעוני. בעת הזו מדינת ישראל לא מתוקצבת ולכן, אנחנו נצביע בעד ההצבעה לפיזור הכנסת".
בסיום דבריו אמר: "אם נתניהו יכריע על בחירות, איאבק על ממשלה רחבה שבה לנתניהו לא יהיה חלק. ממשלה שתהיה ראויה לאמונו של העם ותביא תקווה לאזרחי ישראל". וביקש לצטט: "חיי אומה אינם מסלול הישרדות אישי של ראש ממשלה. אזרחים רבים מכל חלקי העם מבקשים מנהיגות אחרת. הם כבר מאסו בתרגילים ובתכסיסים בעולם שבו הפוליטיקה היא חזות הכל. שקר הוא אמת, רע הוא טוב, כישלון הוא הצלחה״.


מוקדם יותר אמר נתניהו לגנץ: "לצערי כחול לבן נגררים אחרי לפיד ובנט. לפיד ובנט לא אכפת להם שאנחנו הולכים לבחירות באמצע מגפת הקורונה. זה אינטרס פרטי שלהם. ואף על פי שכחול לבן בממשלה הזו הקימה ממשלה בתוך ממשלה, כל הזמן התריסו נגדנו, והפרו הסכמים קואליציוניים - אני אומר להם לשים את הכל בצד".
מפלגת העבודה הודיעה כי היא תתמוך בחוק, בניגוד לפעמים הקודמות. זה יכול לרמוז לנו על מהי עמדתו של גנץ, עקב התיאום שלו עם עמיר פרץ. בהודעה שהוציאה המפלגה נמסר, "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן תקציב המדינה נלקח בשבי על ידי ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים".  
על פי דיווחים גם מפלגת ימינה של נפתלי בנט, צפויה לתמוך בהחלטה. מפלגות נוספות שצפויות לתמוך הן ישראל ביתנו, מרצ והרשימה המשותפת. גם אם החוק יעבור מחר בקריאה ראשונה בכנסת, זה לא אומר באופן סופי שאנחנו הולכים לבחירות. גנץ עשוי לנצל את המהלך כמנוף לחץ על נתניהו, ולא להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. 
אחת ההפתעות הוא חבר הכנסת מנסור עבאס, שבימים האחרונים נמצא בהתחממות ביחסים עם ראש הממשלה, על חשבון עמדת הרשימה המשותפת. עבאס לא הודיע מהי עמדתו, אך מסר הודעה קצרה בה נכתב שמה שמנחה את חברי הכנסת של רע''מ  הוא טובת הציבור הערבי, ולא ההנחיות של לפיד, גנץ, נתניהו או בנט.
משבר הקורונה ממשיך לפגוע בכלכלה ועיקר העיסוק של הציבור הישראלי כיום הוא אם הולכים לסגר שלישי או לא ומתי יפתחו העסקים. כעת גם המשבר הפוליטי עשוי לקחת חלק באוסף המשברים שמלווים את האזרח הישראלי.  

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התאבדות פוליטית
    יפה 12/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שומע לעצת אחיתופל שיפיל את כחול לבן ובגדול ממש התאבדות
    סגור
  • 1.
    מי מנהיג אמיתי
    להגיד את האמת 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאב לי הלב כאשר גנץ הצטרף לקואליציה עם נתניהו, הצבעתי לגנץ ולכחול לבן עם הרבה תקווה לשינוי. לקח לי קצת זמן להבין שגנץ עשה את המעשה הנכון באומץ ובדבקות במטרה. בגלל כל ההסתות מנתניהו ושלושה בוגדים גנץ לא יכל להקים ממשלה אפילו לא ממשלת מיעוט, והאפשרות הייתה או ללכת לעוד בחירות שישחטו את קופת המדינה ויהוו סיכון לציבור בתקופת הקורונה או להיות חלק מהממשלה, לבלום תהליכים לקויים של נתניהו ועושי דברו ולהגן על הדמוקרטיה וחופש הביטוי בישראל - והוא עשה את זה ללא רבב. לצערינו הנזק שנתניהו יצר בישראל של פילוג שינאה הסתה שקרים ורמאויות זה משהו שייקח הרבה שנים לתקן. ולצערינו יש גם ציבור שלם שמאמינים וסוגדים לנוכל נתניהו שהרס את המדינה! מנהיג אמיתי זה מנהיג שיוצר אחדות בעם, מנהיג אמיתי זה מנהיג שפועל לטובת כל העם, מנהיג אמיתי נותן דוגמא אישית של יושר, אמיתיות וצדק. אני רואה בבני גנץ מנהיג אמיתי ואצביע לו שוב בבחירות הבאות!
    סגור