חדשות

בדרך לבחירות? חוק פיזור הכנסת אושר בקריאה טרומית

הצעת החוק של יאיר לפיד עברה בקריאה טרומית ברוב של 61 תומכים אל מול 54 מתנגדים. מפלגת רע''מ נעדרה מההצבעה. הצעת החוק עברה לוועדת הכנסת שם ימשיכו הדיונים לקראת קריאה שנייה ושלישית
מערכת ice | 
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום Yonatan Sindel/Flash90, פייסבוק/בנימין נתניהו)
כפי שנצפה מראש, הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק לפיזור הכנסת שיזם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, לאחר ששר הביטחון בני גנץ הודיע אתמול בערב על תמיכת כחול-לבן בהצעת החוק.
למרות שסיעת רע"מ נעדרה מהמליאה, כל חברי האופוזיציה יחד עם כחול לבן הצביעו בעד הצעת החוק ופיזור הכנסת, כאשר גם מפלגות מימין ביקרו את הממשלה ואת נתניהו. יו"ר ימינה, נפתלי בנט תקף את נתניהו ולפיד: "שניהם עסוקים בפוליטיקה ובשנאה, נכשלו בגדול. או שהממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת".
ראש הממשלה נתניהו אמור היה להתייחס להחלטת הכנסת בכינוס סיעת הליכוד בשעה 20:00 בערב, אך ישיבת הסיעה בוטלה.
הדרמה הפוליטית של היום הגיעה לשיאה כאשר  מפלגת רע''מ, בראשות ח"כ מנסור עבאס, נעדרה מההצבעה, בניגוד לעמדת שאר חברי הרשימה המשותפת שהצביעו בעד פיזור הכנסת.
גנץ התראיין  הבוקר באולפן Ynet ואמר כי אם נתניהו יעביר את התקציב אז הכל יסתדר. עוד הוסיף, "אין לי שיח עם יאיר לפיד, אבל יש אנשים שנמצאים במגעים. כל דבר שימנע בחירות הוא דבר רצוי. הפתרון הטוב ביותר הוא שהתקציב הזה יועבר והממשלה הזו תמשיך לתפקד". כזכור, אמש בנאומו, גנץ קרא לנתניהו להפסיק עם התכסיסים ולמנוע את הבחירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה