חדשות

השופט מזוז פורש במפתיע: מפלגות הימין ינסו לשנות את המאזן בעליון

פרישתו המוקדמת של מזוז מפנה באופן מפתיע מקום בבית משפט העליון, והמערכת הפוליטית תנסה לנצל את המצב כדי לשנות את המאזן. עמית סגל: "אלה חדשות חשובות מאוד. מזוז היה סמן שמאלי מובהק"
ארנולד נטייב | 
שקד ומזוז (צילום Avshalom Sassoni,Yonatan Sindel/Flash90)
מני מזוז, שופט בית המשפט העליון הודיע היום (שני), כי יפרוש מתפקידו בחודש אפריל, חמש שנים לפני המועד המקורי. מזוז העביר את ההחלטה לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בנימוק של סיבות אישיות. הפרישה תיכנס לפועל ב-30 לאפריל.
השופט מזוז מסר: "בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון. בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל".
פרישתו של מזוז יכולה להביא גורמים פוליטיים לנסות לנצל את המקום בעליון, על פי דיווח של עטרה גרמן, כתבת הפוליטית של מקור ראשון: במפלגת ימינה של בנט מעוניינים בבחירות מיידיות כדי להשפיע על הוועדה לבחירת שופטים לקראת פרישתם של מזוז, מלצר והנדל בהמשך.
עמית סגל כתב בעמוד הטלגרם שלו: "אלה חדשות חשובות מאוד. מזוז היה סמן שמאלי מובהק בעליון. פרישתו חמש שנים לפני הזמן, לצד פרישתם של מלצר והנדל בשנה וחצי הקרובות הופכת את כהונת שר המשפטים למכריעה. למעשה אם הכנסת תמלא את ימיה הועדה הבאה תמנה 8 שופטים".
העיתונאי אריאל כהנא צייץ בטוויטר: "אני מקווה שמי שיחליף או תחליף את מזוז, יגלו רגישות והזדהות רבים יותר עם נפגעי הטרור".
מנגד, בשמאל ביכו את עזיבתו: יו''ר האופוזיציה לשעבר ציפי לבני כתבה: "עזיבתו את כס המשפט מצערת אותי, שמר על מערכת הערכים הדמוקרטית של מדינת ישראל".
השופט מזוז זכור בהחלטה על אי הריסת בית המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל, החלטה שהתריסה משפחות שכולות רבות וגם עוררה סערה ציבורית. בין היתר כתב מזוז:
"הריסת הבית כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה