חדשות

"אסור לתת למי שחילק עשרות שנים לצה"ל את הלחם, להיות רעב ללחם"

לאחר שהפסידה חלק ממכרז משרד הביטחון לחלוקת לחמים, המאפייה המרחבית בק"ש נמצאת על סף סגירה עם סכנת פיטורים ל-120 העובדים. ח"כ ינון אזולאי: "צורם לראות איך ההתייחסות אל העיר היא רק כשנופלות קטיושות, אז פתאום, הם הופכים לגיבורים"
כפיר אדר |  1
חבר הכנסת ינון אזולאי (צילום דני שם טוב דוברות הכנסת)
בדיון בוועדת הכספים שנערך היום (רביעי) בנושא סכנת סגירת המאפייה המרחבית בקריית שמונה, במהלך דיון בעתידה של המאפייה המעסיקה 120 עובדים ועלולה להיסגר, נוכח כך שהפסידה חלק ממכרז משרד הביטחון לחלוקת לחמים, עלה כי הזכיין הזוכה הציע מחירי הפסד הנמוכים משמעותית ממחיר הלחם המפוקח. במשרד הביטחון טענו מנגד כי בתום תקופת הזיכיון בוצע מכרז כחוק, ואין אפשרות להתערב בהליך.
המפקח על המחירים הסביר: "לאחרונה אנחנו מגיעים למסקנה שאולי נצטרך אפילו קצת לעלות את מחיר הלחם, אז נראה לי מוזר מאוד מחירים טורפניים שמגישים במכרז. אין ספק שזה מחיר הפסד". מנהל התפעול במאפייה: "ההעדפה הלאומית של 15% לא מחזיקה כאשר הזכיין מכר במחיר יותר זול ב-30% מהמחיר המפוקח, כדי שלא תהיה תחרות".
ח"כ ינון אזולאי שניהל את הישיבה: "אסור לתת למי שחילק עשרות שנים לצה"ל את הלחם, להיות רעב ללחם. אני רוצה להדות ליו"ר הועדה ידידי ח"כ הרב משה גפני שמיד עם פרסום המקרה נכנס לעובי הקורה, יזם את הדיון החשוב הזה לטובת מאות העובדים ועל כך שנפלה בחלקי הזכות לנהל את הדיון עבור העיר קריית שמונה, אחוזי האבטלה בעיר זינקו פי שלושה, אם לפני הקורונה האבטלה בעיר עמדה על אזור ה-3%, היום המספרים עומדים על 9% וזה דבר שצריך לכאוב לכל אחד מאיתנו".

קרדיט: אביאל מגנזי
עוד אמר: "צורם לראות איך ההתייחסות אל העיר היא רק כשנופלות קטיושות, אז פתאום, הם הופכים לגיבורים וכל משרדי הממשלה מתגייסים לשים שם עוד פלסטר. השר דרעי דואג ומסייע לעיר דרך משרד הנגב והגליל, אבל זה לא מספיק, צריך סיוע רחב ואמיתי. העיר צריכה טיפול שורש. העובדים האלה שקופים ואנחנו פה כדי להיות איתם במאבק על הקיום שלהם". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה קשור ??????
    חנוכה 12/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שניהם שלנו , גם העיר גם צה"ל.מה קשור המשפט שבמשך שנים חילקה המאפיה לחם לצהל. בהתנדבות חילקה ? בטח שלא. צהל זה המדינה והמדינה היא קצת אנחנו ולנו נמאס שעושים אותנו מטומטמים. היה מכרז קיבלו הצעה ראויה אז מה לעזאזל הם רוצים?
    סגור