חדשות

גדעון סער בראיון ללא מעצורים: "מי שרוצה שנתניהו ימשיך כראש ממשלה, שלא יצביע לי"

אחרי שפרש מהליכוד, חבר הכנסת הפורש באמירות חד משמעיות: "אם הוא ראש הממשלה, אני אשב באופוזיציה, לפיד? הוא לא יכול להיות רוה"מ" וגם: ההפגנות בבלפור, הסלידה מהדרך החדשה של התנועה, הסקרים המחמיאים ועוד שלל אמירות מפתיעות
כפיר אדר |  4
גדעון סער (צילום תומר נויברג פלאש 90)

גדעון סער התארח הערב (שבת) במהדורת החדשות של ערוץ 13 והתראיין אצל איילה חסון, שם דיבר לראשונה אחרי הפרישה המתוקשרת שלו מהליכוד שגרמה לטלטלה פוליטית של ממש בכל קצוות הקשת, מימין ומשמאל, כאשר תמונת המנדטים השתנתה כעת מקצה אל קצה.

סער אמר בפתח דבריו: "יש משפט יפה במקורות - "אין יפה כהתרת הספקות". מורא אף פעם לא היה אצלי, אבל בהחלט כאשר אתה חלק ממפלגה וקואליציה יש הגבלות וכאשר החלטתי לעזוב את הליכוד ולהתפטר מהליכוד והיום אני לא חבר כנסת כי ההתפטרות נכנסה לתוקף, אני חופשי באופן מלא ויכול להתוות את הדרך שאני מאמין לישראל".
האמירה שלו "הליכוד הוא כלי שרת": "את לא רואה שכל כך הרבה דוברים עולים לשידור ומדברים על המשפט? המפלגה ארגנה הפגנות זה הפך למשהו אחר לגמרי. אבל מנושא של ועדת הכספים והחזרי מס ועד המשפט הפלילי, אלה אינטרסים אישיים שבתנועה פוליטית לא אמורים לעסוק בזה. קרו דברים הרבה יותר קשים".
"הליכוד, והגעתי לא בקלות למסקנה - השלד נשאר אותו הדבר, אבל המהות מי ששומע את חברי הכנסת ורוב דוברי הליכוד שואל את עצמו "המהות היא הליכוד?", יש קו שמרחיבים את השסעים בעם, שיח קשה ורעיל שמסכן את מדינת ישראל. יכול להיות שיש הפגנה מול בית של משפחה שכולה בקיסריה והולכים עם דגל הליכוד, אבל זה הליכוד? והגברת אורלי לב, היא חברה בליכוד, מה לי ולזה?".
על ההפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור: "זה הפריע לי בהחלט, אבל לא יכול להיות שללכת להפגנה ולטנף על משפחה בצורה הזו זה עובר במפלגה בצורה הזו, כי אותה חבורה היא משרתת. אני לא אומר מי מארגן את זה, אבל ברור את מי זה משרת. צריך לראות את התהליך שהליכוד עבר. בהתקפה על הממלכתיות והנושא של האחדות, השיח".
על דבריו לפני שנה שהבטיח שיילך עם הליכוד ולא יפרוש: "קודם כל זה היה לפני הבחירות הקודמות, אמרתי בצורה מוחלטת. הפסדתי בהתמודדות, התגייסתי לליכוד באופן מלא, תמכתי בממשלה המנופחת והמעוותת הזו שלא נכללתי בה, הלכתי לכנסים, אבל אני מסתכל על התהליך. הניהול הכושל והרשלני של הקורונה שכל האזרחים חשופים אליו, הפגיעה באחדות ובממלכתיות. במערכת המשפט דרושות רפורמות מהותיות, במשך 15 שנה נתניהו לא עשה שום דבר בנושאים האלה והוא התגאה שחסם כל הצעה לשינוי. יש הבדל בין ניסיון לתקן לבין התקפה משולחת רסן".
האם השמאל לא הפיל את נתניהו ותפר לא תיק: "לא מאמין באמירה הזו. מי שמדביק את זה למנדלבליט, נתניהו תמך במינויו, אני יודע מה עמדותיו. מי שחושב שהוא עושה הפיכה זה קשקוש והשמצה חמורה. אפשר להצביע על כשלים בהליך, אבל בית המשפט יקבע. יש הבדל גדול בין רצון לתקן. נתניהו אומר "אף פעם לא היה לנו רוב", מה זה הסיפורים האלה? בא אליו שר המשפטים הקודם והציע פיצול תפקידים ליועץ המשפטי לממשלה, אדם צריך לעשות מה שטוב למדינה. אתה לא יכול לא לעשות דבר ואז שזה מגיע אלייך אישית כן. לנתניהו גם אין שום קרדיט לעשות רפורמות במערכת המשפט".
"אני חושב שדרג מדיני הוא דרג מדיני, אבל אני חושב שאי אפשר לבוא ובדרך הזו לטפל בדברים שהוא נכשל בהם. אין ספק שנתניהו תרם רבות והוא בעל הישגים, אבל האתלט והספורטאי הגדול ביותר צריך להגיע ליום שהוא מסיים. מתי התחלנו לא לכבד את האחר שכל מה שהוא מתנגד אז הוא האויב. נתניהו תורם ראשי לתהליך שקורה היום בשיסוע".
הסקרים המחמיאים: "מטרתי היא להחליף את השלטון, לא עזבתי את התנועה שכל חיי השקעתי בה כדי להאריך את כהונת נתניהו שממילא היה הארוכה בתולדות ישראל. מי שרוצה שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלת ישראל, שלא יצביע בשבילי, כי אני לא אתמוך בזה. מי שרוצה חילופי שלטון, את הצבעתו אני מבקש - ריד מיי ליפס. כל אדם יש לו את קרדיט לעשות את מה שהוא רוצה. אני עושה את זה כדי לייצר אלטרנטיבה ולאחד את ישראל. אני מסביר גם לצופים - מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה, שלא יצביע לי. אני ארכיב את הממשלה הבאה בעזרת השם. אם נתניהו יהיה ראש הממשלה, אני אשב באופוזיציה".
האם יזמין אותו להכנס לממשלה בראשותו: "אני לא פוסל את הליכוד פוליטית, אבל יש בעיה לשר שמתנהל מול הליך משפטי, הליכוד יצטרך לשאול מה הוא עושה, אני לא אקדם חוקים פרסונליים. אני מכבד את כולם, אני מכבד אנשים ששלחו אותם לכנסת. אני לא רואה סיכוי שלפיד יהיה ראש הממשלה כי הוא לא יכול לאחד את העם ואין סיכוי שאצטרף לממשלה ששונה מהשקפותיי. יפעת שאשא ביטון? אנו חולקים אהבה לנושא החינוך שיהיה דכל, אבל אנחנו מדברים. גדי איזנקוט? אני מקווה שיצטרף למערכת הפוליטית, אשמח שיהיה לצידי, אחרי שישתחרר מהרמטכ"לות".
איך ליברמן ידע והדליף על המהלך? "יש לו מודיעין טוב. נפתלי בנט? אני מכבד אותו, יש לנו יחסים טובים. אני רץ לראשות הממשלה, אני חושב שהכיוון הוא גדילה, הכיוון שלנו. הוא בהחלט שותף אפשרי, דעתי לא השתנתה. אני רואה בהקמת מדינה ערבית בלב ישראל סכנה, ירושלים היא בירת ישראל, הריבונות צריכה להיות בבקעת הירדן, אך לא רק. צריך להבין מה קרה במהלך האחרון בו נתניהו השהה את נושא הריבונות".
למה עשה את המהלך עכשיו? "אני עברתי תהליך קשה והוא לוקח זמן. שהגעתי למסקנה סופית שאין בי אמון, שהתנועה שהצטרפתי אליה היא לא אותה הדבר, הרגשתי צורך לעשות את זה. אמרתי שאולי ההודעה שלי תביא לבחירות ואולי תדחה, אשמח אם תדחה, אבל אני שלם עם עצמי. עדיין אין לנו שם אבל "תקווה חדשה" זו השאיפה".
 

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אידיוט...
    קובי פרי 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...אתה באמת חושב שמי שרוצה שנתניהו יהיה ראש ממשלה אז הוא יצביע לך...?
    סגור
  • 3.
    אידיוט...
    קובי פרי 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...אתה באמת חושב שמי שרוצה שנתניהו יהיה ראש ממשלה אז הוא יצביע לך
    סגור
  • 2.
    בפוליטיקה כמו בפוליטיקה הכל פוליטיקה (ל"ת)
    פולישוק 12/2020/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    סאלאמאת בנט, היה נעים, שיהיה בכיף עם ה-5 מנדטים.
    חזי בר זהב 12/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה הולך להתחרט על השארת סמוטריץ ועל זה שנשארת עמום לגבי כהונה תחת ביבי.
    סגור