חדשות

נתניהו מזהיר: ייתכן ונרחיב את חובת הבידוד במלונית לשבים ממדינות נוספות

ראש הממשלה התייחס למוטציה של נגיף הקורונה שהחלה להתפשט באירופה ובדגש על בריטניה: " המוטציה מתפשטת יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר" והוסיף: "קיבלנו החלטה קשה על הבידוד במלוניות אך היא מחויבת המציאות"
שרון טל | 
נתניהו (צילום לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב להחלת חובת הבידוד במלונית על השבים מהמדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה: "כינסתי הלילה צוות שרים וכינסתי את הקבינט היום כדי לקבל החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה מתפשטת יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר. אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה, אנחנו עוקבים על כך. 
בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש אתגר נוסף שחייבים לטפל בו. אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, אלה המדינות בהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך נוסיף מדינות נוספות וכל מי שיחזור מהמדינות הללו ייכנס לבידוד וחשוב שייבדק. כשהחיסון בידינו ואנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים, למען הבריאות שלכם ולמען המדינה שלנו". 
 
מוקדם יותר היום סירבו עשרות ישראלים שנחתו בישראל להתפנות לבידוד במלונית, ואחרים העדיפו לחזור לבריטניה במקום להתפנות לבידוד. ביקורת רבה הובעה על קבלת ההחלטות, כשישראלים רבים גילו עליה רק לאחר נחיתתם בארץ. נוכח העלייה בתחלואה והמוטציה החדשה שמעוררת בהלה באירופה, בממשלה מנסים לבלום את כניסתה לארץ, או לפחות להתכונן להתמודדות מולה. 
היועץ המשפטי לממשלה על חיוב השבים מבריטניה בפינוי למלונית: "הצעד בעייתי, במיוחד כשהטסים לא ידעו על כך. אך יש סמכות לבצעו בהתאם לחוק הקורונה, אם זו עמדתו המקצועית של משרד הבריאות". לעומת זאת, קבע היועמ"ש - אי אפשר לעצור את כלל הנחיתות או את שובם של ישראלים לארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה