חדשות

הנדל סיים, אך המהפכה מתחילה: מתווה הסיבים אושר סופית

שר התקשורת היוצא הביא לאישור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת את 'חוק האינטרנט המהיר לפריפריה' ואמר: "אני מתרגש, הענייניות ניצחה את הקטנוניות, יש לי הרבה לקחים ומסקנות ברמה הפוליטית"
כפיר אדר | 
יועז הנדל (צילום אתר הכנסת)
חוק האינטרנט המהיר לפריפריה, שקיבל את הכינוי 'מתווה הסיבים' עבר היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. שר התקשורת היוצא יועז הנדל הביא באחד המהלכים האחרונים שלו בתפקיד לאישור חוק מתווה האינטרנט המהיר, שנועד להאיץ את פריסת תשתיות התקשורת המתמקדות של מדינת ישראל, ובפרט באיזורי הפריפריה. 
לפי המתווה שאושר, בעוד פרישה באיזורים כדאיים כלכלית מתבצעת והחברות פורשות באופן מואץ, הרי שהחוק יאפשר את הקמת הקרן שתממן את פרישת האיזורים שאינם כדאיים כלכלית (יישובי הספר, יו״ש והמגזר הכפרי והערבי) - בעזרת קרן ממשלתית שתוקם מכספי חברות התקשורת. כעת עם השלמת המהלך תהפוך ישראל למדינה עם תשתיות אינטרנט מתקדמות ומהירות, תתרום להאצתו של המשק הישראלי בצורה דרמטית ותוביל לצמיחה בתמ״ג ושוק התעסוקה.
הנדל אמר: "אני מתרגש. מבחינתי הדבר הכי חשוב לשר בממשלה זה להיות משימתי וענייני. מתווה הסיבים שאושר, זו משימה שקיבלתי על עצמי מרגע שנכנסתי לתפקידי כשר במשרד התקשורת. הפוליטיקה הביאה לכך שאני משלים את המשימה מחוץ למשרד אבל האחריות למדינת ישראל ולתשתיות שלה עדיין על כתפיי. נדמה לי שאין אזרח ישראלי אחד שלא מרגיש את הקושי בתשתיות התקשורת. כיסוי חלקי שמציב אותנו במקום 99 בעולם בתחום הטלפונים הניידים. בעצם עלינו לאחרונה ב7 מקומות. ותשתיות אינטרנט מהיר שסבלו מפיגור של עשור".
עוד טען: "אני יכול להגיד עכשיו בסיפוק שכ-30% מבתי האב בישראל מתחברים בימים אלה לתשתיות אינטרנט מהיר ובשנה הקרובה בעקבות החקיקה הזאת עוד רבים וטובים. התשתיות יחברו את ישראל, את המרכז לפריפריה, ובעיקר יהוו מנוע צמיחה: 1% עלייה בתמ"ג. 3% עידוד בשוק התעסוקה. 4.8% צמיחה בשוק הסטרארט אפ איפה ישי תשתיות סיבים וחסכון של 75- 475 יורו לנפש בשנה איפה שיש תשתיות. זה ההישג הכי גדול של הממשלה הזאת שאני כבר לא חלק ממנה. בדרך הקשה והמפותלת שהחוק הזה עבר עד לרגע הזה אמרו לי שאי אפשר לנצח, רק שועלים פוליטיים יעבירו חוק ללא חוק הסדרים. אבל הענייניות בסוף ניצחה את הקטנוניות".
עוד הסביר: "מתווה הסיבים הוא לא מלחמה ולא ניצחון הוא פשוט מהלך מתבקש. היגיון לפעולה למען טובת האזרח. מודה לכם שהצבעתם בעד, כי זה מה שנדרש מאתנו. שרים וחברי כנסת. לפעול למען הציבור. ככה פשוט. יש לי הרבה לקחים ומסקנות ברמה הפוליטית. המרכזי שבהם הוא לעבוד מהר, לדחוף, לבצע למען הציבור. מגיע להם, בתוך הכאוס הפוליטי, לא רק דיבורים אלא גם עשייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה