חדשות

באישון ליל ובמטוס פרטי: יונתן פולארד נחת בישראל, נישק את האדמה וריגש את נתניהו

אירוע מרגש בנתב"ג: לראשונה מאז 1984 נחת המרגל הישראלי שישב בכלא האמריקאי והתקבל בחום ע"י ראש הממשלה שבירך: "טוב שבאתם הביתה", פולארד שגם קיבל תעודת זהות ישראל אמר: "מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי". צפו
כפיר אדר |  4
פולארד ונתניהו (צילום NULL)
סיבה מיוחדת להתרגש. יהונתן פולארד, המרגל הישראלי ששירת בצי האמריקני וישב בכלא במשך למעלה מ-30 שנים בעקבות העברת דיווחים מסווגים למדינת ישראל, נחת הלילה (בין שלישי לרביעי) ובלא הודעה מוקדמת בשטח מדינת ישראל.
העורך הראשי של ישראל היום בועז ביסמוט דיווח באופן בלעדי כי לקראת הנחיתה הוזמן פולארד על ידי הטייסים לקוקפיט, שם האזין למגדל הפיקוח של נתב"ג שקיבל את פניו וברך אותו בעברית לרגל הגעתו לישראל.
מי שקיבל אותו עם נחיתתו היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שגם בירך אותו לאחר שפולארד השתטח ונישק את האדמה: "ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך האלוהים מתיר אסורים, חזרת הביתה. איזה רגע מרגש וגדול:. לאחר מכן אמרו יחד את הברכה: "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה". בנוסף, נתניהו העניק ליונתן פולארד ורעייתו תעודת זהות ישראלית ואמר להם: "ברוך שובכם, כמה טוב שבאתם הביתה. עכשיו תוכלו להתחיל את החיים מחדש, בחופש ובאושר. עכשיו אתם בבית".

פולארד מחזיק בתעודת הזהות
יונתן פולארד עצמו אמר: "אנחנו נרגשים להיות בבית סוף סוף אחרי 35 שנים. אנו מודים לעם בישראל ולראש ממשלת ישראל על שהחזירו אותנו הביתה. אין מי שגאה יותר במדינה הזו או במנהיג שלה יותר מאיתנו. אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי ואנחנו לא הולכים לשום מקום".
 
כזכור, פולארד שוחרר מבית הסוהר הפדרלי בשנת 2017, ובמהלך שהותו מאחורי סורג ובריח זכה לאזרחות ישראלית. ביסמוט גם דיווח כי בשל מצבו הרפואי של אשתו, בחרו בני הזוג להגיע בטיסה פרטית ישירה משדה התעופה ניוארק שבניו ג'רזי לשדה התעופה בן גוריון.
עורכת דינו, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר: ״אני נרגשת מאוד מהגעתם של פולארד ורעייתו לישראל. היה מאמץ גדול לשמור את תכנית הגעתם מהתקשורת האמריקאית ולא להודיע דבר עד הגעתם ארצה. שוחחתי איתם לפני נסיעתם והם מאוד נרגשים אחרי 35 שנה להגיע לישראל ולפתוח בחיים חדשים. כמחוייב, בני הזוג יכנסו מייד לבידוד. זוהי הזריחה הראשונה של פולארד בירושלים. כולנו תפילה שהכאב והסבל של השנים הארוכות של פולארד בכלא יהיו מאחוריו לעד״.
גם ברשתות החברתיות בירכו פוליטיקאים ועיתונאים את פולארד על שובו לישראל:
 
 
 
 
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פולארד חזר!
    אנונימי 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברוך שובכם הביתה. הגיע בזמן שתשובו!
    סגור
  • 2.
    פולארד
    גור 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    פולארד היה שטינקר שבגד במולדתו תמורת בצע כסף.ונונו בגד במולדתו מתוך אידיאולוגיה לכן יש לבחון גם את טענות.
    סגור
  • 1.
    ברוך פודה שבויים ומתיר אסורים.
    מזל 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ברוך שומר עמו ישראל לעולם.
    סגור
  • ברוך בואכם
    אפרת 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ב"ה ובשעה טובה נרגשים לחזרתכם בריאים ושלמים!
    סגור