חדשות

"כוח ביטחוני חסר תקדים": 25 אלף חיילים יאבטחו את השבעת ביידן

כוונות שיא לקראת השבעת ביידן לנשיאות ארה"ב, ורשויות החוק מתכננות מעגל אבטח עצום סביב וושינגטון כדי למנוע התלקחות של הימין הקיצוני ומפגינים חמושים שינסו לשבש את האירוע. ב-Airbnb ביטלו את כל ההזמנות לאזור השבוע
יהודה לוינגר | 
המשמר הלאומי קפיטול (צילום צילום מסך)
ברשויות החוק בארה"ב לא לוקחים סיכונים לקראת השבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ביום רביעי הקרוב, והגדילו את מספר חביר המשמר הלאומי בוושינגטון ב-25% למספר שיא של 25 אלף חיילם שייצרו מעגל אבטחה עצום: הן במדשאות הקפיטול והן באזורים סביב עיר הבירה.
על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב הבוקר (ראשון) אלפי חיילי המשמר הלאומי מעשרות מדינות כבר נמצאים בעיר הבירה, ולבקשת ה-FBI יגיעו עוד אלפים נוספים בימים הקרובים מחשש למפגינים חמושים ואלימות סביב השבעת ביידן, וזאת בהמשך למהומות שפרצו בקפיטול.
 
לשם ההשוואה: הכוח שיאבטח את השבעת ביידן יהיה גדול פי שלושה מהכוח האמריקאי שנמצא בימים אצלו בעיראק ואפגניסטן - דבר המלמד על רצינות רשויות החוק מהחשש להתקלחות נוספת של הימין הקיצוני בארה"ב ותומכי טראמפ. 
כזכור, כבר בשבוע שעבר המליצו בכוחות הביטחון של ארה"ב שלא להתקרב לאזור וושינגטון בשבוע הקרוב, וחברת אייר בי אנד בי (Airbnb) נשמעה להוראות הרשויות וחסמה את כל ההזמנות לוושינגטון והסביבה השבוע ואף ביטלו הזמנות קיימות. בחברה מסרו כי הם מודעים לדיווחים על אפשרויות למפגינים חמושים שינסו לשבש את ההשבעה. 
בחברה אף מסרו כי הם פועלים לבדיקה שקבוצות מהימין הקיצוני אינן משתמשות באתר שלה כדי להתקרב לאיזור וכי משבוע שעבר היא מנסה לזהות ולנטר לקוחות שהשתתפו במהומות בקפיטול בסוף השבוע האחרון: "זיהינו אנשים רבים הקשורים לקבוצות שנאה ידועות או שהיו מעורבים בפעילות פלילית בקפיטול, והם נאסרו לשימוש בפלטפורמה של Airbnb", כלשון הודעת החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה