חדשות

הפריימריז בעבודה, גיל ביילין: "חייבים לוותר על האגו, העבודה עם אפס מנדטים"

הפריימריז במפלגת העבודה יגיעו לסיומן בשעות הקרובות. גיל ביילין קורא למפלגות המרכז-שמאל להתאחד יחד כדי למנוע כישלון במערכת הבחירות הקרובה: "אם כולם ישבו כמו מפונקים במשרד שלהם ויחכו שיפנו אליהם, אז הם ילכו הביתה"
ארנולד נטייב | 
גיל ביילין (צילום לי ביילין)
מפלגת העבודה בוחרת היום (ראשון), יו''ר חדש שינהיג את המפלגה לקראת האתגר שמצפה לה בבחירות לכנסת ה-24. בין המתמודדות לתפקיד, ניתן למצוא גם את גיל ביילין, בנו של השר לשעבר, יוסי ביילין. בראיון ל-Ice אמר כי הגיע הזמן להחזיר את הערכים למפלגה ולהחזיר את הבוחרים הביתה. 
אתה רץ היום בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, מפלגה שעל פי הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה, למה לך ההרפתקה הזאת?
זה נכון, אבל מצד שני זה חורה לי בפנים. המפלגה במצב נוראי, לא רק שהיא לא עוברת את אחוז החסימה, היא עומדת על אפס מנדטים בכל הסקרים בשנה האחרונה, ואני רואה את זה ממש כמו הקריאה האחרונה להצלת המפלגה.
מה שעוד עצוב לי זה שאני רואה את כל האנשים הטובים והערכיים שמצטרפים למערכת הפוליטית, אבל בגלל שהם לא רצו לשים את עצמם למבחן בפריימריז, אז הם לא באו למפלגת העבודה. כל אחד מהם הקים מפלגה עצמאית, הם עומדים בראש והחיים שלהם נורא קלים, אבל מצד שני הם עומדים על אפס מנדטים ועם ים אגו של "אני לא אשב מתחת לזה", זה לא עובד ככה בפוליטיקה. אני רואה את כל זה ואני אומר, אין מה לעשות, חייבים להציל את הבית".
איך אתה מתכנן להציל את המפלגה?
"אני הולך לעשות שני דברים גדולים: הדבר הראשון זה ליצור תוכן מחדש במפלגה הזאת, היו לנו 50 מנדטים וירדנו לאפס. אנשים באו כי היה להם למה להצביע, הם באו כי הייתה להם אידיאולוגיה שהם הסכימו איתה, היו ערכים של שוויון, סוציאל-דמוקרטים, ביטחון, שלום, דברים שאני לא שמעתי במפלגה שלנו ובכלל באגף של השמאל – מרכז כבר כמה שנים.
דבר נוסף, זה להביא את את המצביעים פיזית לשטח. אני אחרי פריימריז מאוד ארוכים, כבר כמה שנים, נסעתי מהצפון לדרום וביקרתי בסניפים, במחוזות ופגשתי את האנשים ומה שצריך זה להביא אותם, הם רוצים לבוא. יש לנו 35 מנדטים שהצביעו פעם אחרונה לגנץ והם אבודים. אתה מסתכל היום על מפלגת העבודה וגם המפלגות האחרות, וכולם עומדים על אפס מנדטים".
למה שהבוחרים יגיעו דווקא למפלגת העבודה?
"כל המפלגות שהוקמו לא מביאות באמת אידיאולוגיה, הן מפלגות אווירה שלא מציעות שום דבר אמיתי, וכשאין משהו אמיתי, אין סיבה לבוא. אנחנו נציע לבוחרים אידיאולוגיה, מפלגת העבודה רלוונטית גם ב-2020: כל ההצלחה של מבצע החיסונים נובעת משני דברים: הבאת החיסונים לישראל, ולהביא את החיסונים לציבור. בזכות קופות החולים יש את הנגישות הזאת, לכל האזרחים, לכל הציבור. אם לא היו קופות החולים של מפא''י, של מפלגת העבודה, אי אפשר היה להביא את כל החיסונים לאזרחים. זו רק דוגמא אחת, שהרעיונות של מפלגת העבודה הן רעיונות נכונים ואלה שבאמת דואגים לציבור בכל מישור. צריך להתאים את הרעיונות של מפלגת העבודה ל-2020, ולשנים הבאות".
אם תזכה, תפעל ליצירת חיבורים עם מפלגות נוספות?
"חייבים להיות חיבורים. מפלגת העבודה לבד לא עוברת את אחוז החסימה, בשום מצב, אף מפלגה מהחדשות לא עוברת את אחוז החסימה לבד. גנץ הגדול והגבוה מסתכל על אחוז החסימה מלמטה, גם חולדאי. אם כל אחד מהמנהיגים החדשים ישבו כמו מפונקים במשרד שלהם ויחכו שיפנו אליהם, אז הם כולם ילכו הביתה. אף אחד מהם לא יהיה ככה ברמה של הנהגה".
איך אתה מעריך את הסיכויים שלך היום?
"אני עובד קשה, אני דיברתי עם מאות מאנשי מפלגת העבודה, מתפקדי מפלגת העבודה. בבחירות אי אפשר לדעת כלום, אבל מה שאני יודע זה שהקדנציה הקרובה תהיה קדנציה של עבודה קשה. מי שיבחר יצטרך לעבוד קשה מאוד למען שיקום המפלגה, כדי שנגיע לפעם הבאה מאוד מוכנים וחזקים".
מי עומד מאחוריך כלכלית?
"אין לי מנגנון משומן ואין לי גורמי מימון. אני נלחם פה במנגנונים מאוד משומנים, אני עושה את זה רק כי אני מאמין שלמפלגת העבודה יש עתיד גדול במדינה הזאת. זו לא מפלגת אווירה שקמה ונופלת, זו מפלגה עם מוסדות, עם כ- 40 אלף איש שמתפקדים כדי לקחת חלק במפלגה הזאת והיא גם תמשיך בעתיד".
אביך היה גם כן חבר במפלגה, אבל עבר למרצ – אז למה דווקא מפלגת העבודה?
"אני תמיד הייתי במפלגת העבודה, אני נולדתי לתוך המפלגה הזאת. הייתי יו''ר נוער העבודה, הייתי ממובילי תנועת הסטודנטים של מפלגת העבודה. מבחינתי מפלגת העבודה זה הבית וצריך להציל את הבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה