חדשות

הפיכה צבאית במיאנמר: החיילים השתלטו על השלטון, מנהיגת המדינה נעצרה

הצבא הודיע כי סמכויותיה של ראש הממשלה נשללו והועבר למפקד הצבא: בעקבות ''הונאת בחירות''.  מארצות הברית נמסר  כי ביידן מודאג מכל ניסיון להפוך את תוצאות הבחירות במיאנמר וינקוט בצעדים חריפים אם יידרש לכך
ארנולד נטייב |  1
מיאנמר (צילום Geron/FLASH90)
הפיכה שלטונית: צבא מיאנמר עצר הלילה (שני), את ראש ממשלת מיאנמר, זוכת פרס הנובל, אונג סן סו צ'י בת ה-75. גורמים בצבא טוענים כי המהלך מגיע בעקבות "הונאה בבחירות" שנערכו בחודש נובמבר 2020. 
בשנת 1991 זכתה אונג סן סו צ'י בפרס נובל לשלום. פרסים נוספים בהם זכתה נשללו ממנה לאחר שנקבע בשנת 2018 שהממשלה בראשותה ביצעה מעשי טבח נגד האנושות בבני הרוהינגיה במדינה.
בכירים בצבא מיאנמר מסרו בהודעה דרך הטלוויזיה הצבאית, כי הצבא השתלט על המדינה והכריז על מצב חירום למשך שנה, השלטון העובר באופן זמני לגנרל הבכיר מין אונג הלינג, מפקד הצבא.
על פי הדיווחים מצד תושבים במקום, במהלך הלילה רשת האינטרנט במדינה נפלה ולא היה ניתן להשתמש באף ספקית אינטרנט. כמו כן, רשתות הטלוויזיה הפסיקו לפעול, מלבד הרשת הצבאית שדיווחה לכלל הציבור על ההפיכה שהתרחשה. בנוסף, רשת הטלוויזיה הממלכתית הודיעה בפוסט בפייסבוק כי אינה יכולה לשדר בגלל בעיות טכניות ועד ראייה סיפר כי חיילים הוצבו מחוץ לבית העירייה בעיר המרכזית של מיאנמר, ינגון. 
בממשל החדש בארצות הברית לא אהבו את המהלך: מהבית הלבן נמסר כי ביידן מודאג מכל ניסיון להפוך את תוצאות הבחירות במיאנמר וינקוט בצעדים חריפים אם יידרש לכך.
מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן אמר כי ארצות הברית דואגת וחרדה בשל המצב: "אנחנו קוראים למנהיגי הצבא לשחרר את כל פקידי הממשלה ומנהיגי החברה האזרחית, ולכבד את רצונם של תושבי בורמה (מיאנמר) כפי שהתבטא בבחירות הדמוקרטיות ב-8 בנובמבר". עוד אמר: "ארצות הברית עומדת לצד תושבי מיאנמר בשאיפותיהם לדמוקרטיה, חופש, שלום ופיתוח. על הצבא לבטל את הפעולות הללו באופן מידי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקרוב בישראל? (ל"ת)
    גל 02/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור